Monday, March 17, 2014

Unit Trust A.k.a Unit Amanah

Ok sambung keterujaan nak tau apa jadi dgn investment aku tahun 2008 tu...on sept 2013 kawan2 sek men aku sibuk bercerita pasal investment...waty ejen cwa...ada pula cerita performance cwa bagus...teringat laki aku kata dia punya cwa tu dh untung....tp yg pm aku tak tau sbb ejen tk update pun...harap baca statement sendiri haram tk faham...

Jumpa la aku dgn si waty...cerita punya cerita paham la aku sikit2...dia ajak aku jd ejen...aku terpk juga...ok gak jd ejen...blh jaga akaun sendiri and akaun laki aku ke...adikbadik ke...nak ajak org lain mcm takkk je...aku jns tk reti nk promote2 ni...

Lps dh settle invest epf dgn waty...aku try check balance acc laki aku....cuba2 sendiri baca statement and suh laki aku check dgn cust svc berapa dia dh invest pd thn 2009 tu...rupanya gini...

Tahun 2009 dia invest epf RM5060...pada harini katalah harga seunit RM1.47....nilai investment semasa dia adalah around RM9000....so dia dh untung lbh krg RM4000 dlm masa 4 tahun...so purata dia untung dalam 18% setahun gitu....best kan....

Then aku pun sibuk la check profit aku and laki aku dalam pm...5thn kot...so aku harap untung lg byk la....tp tkpe lah dah jadi sejarah...aku pun dh jual yg dlm pm....aku pun dh jd consultant utk cwa....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails