Wednesday, December 8, 2010

Himpunan Kisah-kisah...Part 2 - Kursus Induksi

Sapa keje gomen tau la pasal Kursus Induksi...aku keje badan berkanun pun kena gi gak...owh even aku kontrak...adoiii kenapakah...masa nama aku naik...nak nangis rasanya...bukan sebab aku tk nk g kursus tu...tapi sbb kursus tu 2 minggu beb...dah lepas pun....ni aku citer belated la...kursus tu 26/11 - 6/12/2010...staf yg g tu dah selamat balik pun....bz nyer aku...

ok berbalik pada kisah nama aku naik...aku dah emel kat HR yg aku nk mintak tangguh sbb aku kan breastfeed si afia fulltime...malam lagi la tempat melepas rindu si afia kat aku...siang ok lagi dia minum botol...malam mmg fail...

tak lama lepas emel dapat call kata dukacita permohonan aku direject sbb kursus ni hanya dibuat bila dah ramai staf baru...so next tak tau lagi bila...menitik air mata aku ni kat opis...mujur bos aku ada bilik...lari lah aku masuk bilik bos aku nangis jap...wahahahaha...tak tau naper aku rasa sedih...otomatik okeh...bukan buat2...

so bersedih la aku selama 2 hari...aku dah try malam2 tak layan si afia...tak de sapa boleh tenteramkan dia kecuali aku...so apo nak buek...takkan memalam aku nak p beronggeng kat luar rumah tak nak kasi dia nampak aku...aku nak tido kat mana...so nampak gaya mmg tak de jalan la nk stop kan afia bf memalam dgn aku ni dalam masa terdekat...

tetiba aku dpt idea nk pi jumpa sendiri HR Manager...lelaki org nya...fuhhh siap lepas solat berdoa aku pada Allah...siap baca doa permudah urusan tu...masa jumpa tu :

HR : Ha saya dah tau dah org jumpa saya ni pasal kursus la ni...tk nk gi...

aku : saya bukan tak nak g haji...saya ada masalah sbb saya bf anak saya...fulltime...siang saya pam...

HR : kalau awak tak g sekarang bila lagi...kita dah tak ada pengambilan baru...

aku : saya bukan tak cuba haji...malam tadi saya dah buat tak tau kat anak saya sampai dia nangis2...last2 saya nangis sekali...

...ok masa ni otomatik lagi air mata aku jatuh macam air terjun....giler lah...aku dah la tak bawak tisu ke apa...duk lap la dengan tapak tangan jer...ahahahaha...emo tul aku nih...HR manager tu dah serba salah dah aku tgk...ehehehehe

HR : saya faham sbb saya pun ada anak dan isteri saya pun bf sampai 3-4 tahun...cuma beza dia tak keje...tak pe lah nnt saya minta kerani saya check kalau ramai tak g awak b
oleh lah excuse...

....ehehehehe...air mata tu telah membantu melembutkan hati tuan haji ni...eh aku bukan purak2 ok...mmg real punya...huhuhuhu...naluri seorang ibu la katakan...kuikuikui...

Sehari sebelum raya haji aritu aku dpt emel kata permohonan aku diluluskan...yiiihaaaa...lega ok....dapat balik kg kat penang p kenduri zauyah cousin aku terakhir di penang yg akan kawen...anak last makcik aku kat Bagan Ajam nun...kena la g...lagi pun dah lama tk balik penang...time kenduri ni la dpt kumpul sedara mara yg jarang jumpa kan...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails