Wednesday, July 1, 2009

Menjejak ke minggu ke 28

Jumaat ni cukup ler aku 28 minggu meaning 7 bulan...and aku nk ckp yg aku rasa aku mmg tak larat sgt2 dah....tak tau la naper...mungkin perut aku ni dah ke bawah sgt kot...sbb aku nk jalan pun rasa sakit kat kelangkang tuh...byk tul cabarannyer...tak per...pahala tuh...sabar...huhuhuhu....aku bersyukur sbb aku ada pembantu kat umah...kalau tak de...aku tak tau la cemana...dgn nak handle si Fahim lagik...umah lagik...masak lagik...tak masak kot kalau tak de pembantu...ni pun aku rajin masak sbb ada org tolong kemas...huhuhuhu....so aku hanya masak...aku bangga gak la sbb sepanjang aku preggy nih...aku byk masak dari beli or makan di luar...errrr...makan malam jer la...siang nk wat cemana...terpaksa la aku makan kat kedai...dah kata keje...

Nak citer pasal anak2 aku lak...lama tak citer pasal derang nehhh...si yasmin tu...adehhh makin la menjadi2 manja nyer and sensitip nyer...aduhhhh....ingat dh besar nih dah matang la...tapi sama ajer...ada la ciri2 matang tuh...tapi ciri2 ngengada tu tetap ada...sikit2 nk nangis...aku jadi naik hangin kalau dia nangis...ala nangis menagih simpati la...jatuh sket nangis nyer cam luka teruk...padahal tak de kesan pun...tu yg aku kata dia ngengada...mungkin la sbb dia terasa cam kureng kasih sayang...nak2 lak ada fahim nih...of coz la tumpuan ibu ayah nyer lebih ke fahim...tapi tk de la aku abaikan terus...cuma cara threat tu dah mcm budak besar la...tak de la dipeluk belai cam baby lagik....tapi si yasmin nih...kekadang membuatkan aku sejuk ati...bila dia suka makan masakan ibu...ada la beberapa lauk favourite dia...so aku kalau tk de idea nk masak aku tanya dia jer la...baik aku masak ikut selera dia...at least aku rasa la dihargai sbb ada org makan bertambah2 masakan aku....ayah derang ni plak kekadang balik nyer lambat...so biasanya ada jer la kontraktor belanja makan...kekadang dia rasa boring makan kat luar tu...dia makan gak la kat umah even balik lewat sket....ok ler tuhhh...jarang sket dia komplen aku masak...huhuhuh....

Pasal Fahim lak...anak teruna ni dah besar tapi adehhh cakap nyer harem nk paham....ada beberapa word jer dia leh sebut...tu pun hanya word "AYAH" sahaja yg complete dan sedap didengar...yg lain..."dah", "nis"(finish), "nak","ball", "d"(cd)- nk keje nyer nk suh pasang cd manjang...aku lak naik hangin sampai tak leh nk tgk tv langsung....tak pasang...menjerit2 suh pasang...dah dia tekan2 sendiri button kat player tuh....ada yg melingkup gak kang....sker cd2 yg ada lagu2 and cartoon jer la...kalau cerita...dia boring....word ibu adehhh jgn harap nk dgr...kekandang aku pun dia panggil "ayah"...senang sgt ke sebut ayah tuhhh....aihhh...apo nk buek terima jer la kenyataan....tapi mulut dia mmg bising...cuma tk paham...so dia nk pahamkan kita...dia akan tarik tgn kita utk tunjuk apa yg dia nk...sambil mulutnyer muncung panjang....tapi fahim boleh faham semua arahan and pertanyaan...suh buang sampah...ambil baju...jom mandi...jom tukar pampers...seme dia paham and dia akan terus buat....pampers nyer dia akan ambik sendiri bukak sendiri...ambik bedak...isi bedak...ready la utk dia baring atas pampers tu kang...huhuhuhuh...kalau malam jgn harap nk maid aku yg tukarkan pampers...aku atau ayah nyer saja yg bleh...marah tul kalau si su tu nk ajak tukar....lagi satu tgnnyer laju ajer nak pelempang org...garang tul...sesapa yg dia tak sker...kena la...pastu gigit...si yasmin dah baper kali kena gigit...kat perut la...si su tu aku rasa selalu gak...tahan jer kot...nak marah kang anak majikan...tak tau la time aku tak de cemana...tapi aku tgk...si fahim ni tak de la lain mcm pun...elok jer la dgn su ni...cuma ngengada time aku ada tu la....

owh dh kul 6 ptg nk balik ambik yasmin kat school...pala pun tgh pening nih...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails