Thursday, July 30, 2009

Macam-macam Cerita

Sebenarnya byk benda aku nk bercerita...tapi time aku ingat aku tak berada di depan pc...tapi bila aku kat depan pc semuanya aku lupa aku nk citer apa...teruk tul tahap ingatan aku nih...kritikal nihh...adakah kerana condition aku skang...entah la...ermmm aku nk citer apa dulu ek...think...think...think...aiyakkk tak menjelma lak kat kepala otak aku nih...

ok la citer la pasal fahim dulu...jarang tul update perkembangan dia...fahim dah 1 tahun 7 bln setengah...sbb dia lahir tgh bulan...ni dah ujung bulan...kalau ikutkan pengamatan aku...fahim ni lambat sket nak sebut word dgn betul or at least leh paham apa benda...that is my comparison between him and kak min...bcoz what...kak min 1 thn 7 bln can sing weh...lagu Awan Terpilu...tipu la kalau aku kata can sing perfectly...but at least i knew she sang that song...but fahim even though dia lambat dlm bab menyebut nih...tapi otak dia agak cergas gak la...he can understand anything u say...ko pi citer pasal hal politik dgn dia ofcoz la dia tak paham...adeyyy...anything yg familiar dgn dia la...and he can remember where he put things yg dia main...or where is the actual place to keep things...cuma sometime dia mengada2 tk nk simpan benda yg dia sker...so jgn harap dia akan simpan balik...

eh tapi...ada improvement la part wording dia tu...sbb ada la a few new words yg dia leh sebut sket2..."ibu"...aku dah start dgr la..."milk"..."vromm.." refer to motor...siap aksi tgn tgh pulas handle tu tak tahan tu..."tv"...tah apa lagik aku pun tk ingat la...oh yer...su maid aku kata si fahim dah mula nak la gak makan nasi...kalau tak...sampai la ni duk makan nestum...Beras dan Ayam...adehhhh cam baby lak...risau aku tk makan nasik nih...so since su kata dia mau tapi digoreng atau sibuat kuah sup...hah what ever la su...janji dia nk makan nasi...mujur la su yg muda remaja umur 20 tahun nih pun tau handle anak aku tuh....aihhh risau gak budak2 muda nk jaga anak aku tu...sib baik leh diharap maid aku nih...so far so good...cekap wat keje...kalau dia tetiba nk benti confirm aku sedih...siap mimpi last weekend masa si su ni cuti 2 hari...aku mimpi su ni nak benti keje...uwaaaa...menangis aku..ish2...teruk tul aku nih....semua nk harapkan org...bukan apa...dgn keadaan aku mcm ni...mmg tk larat weh nk handle umah dgn anak2 dgn nak masak...uihhh aku sampai skang ni duk masak lagi balik keje....aku masak no hal janji ada org tolong kemas...tu yg aku rajin masak tu...

oh yer smlm fahim terhantuk mulutnya kat bucu tangga...ngeri jap sbb darah byk gak kat mulut dia...aku tk sure cemana dia leh terjatuh...sbb dia tgh turun tangga...2 saat jer aku tk pandang dia...dah tersembam....mujur bukan jatuh bergolek2....wahhh tak bert/jwb sungguh aku sbg ibu...sbnrnya si fahim ni dah cekap naik turun tangga...cuma kekadang dia careless...turun belagak cam org besar...mata melilau2 tah mana2...bila org ckp pandang bawah...dia stop then pandang bawah...tak bergerak lak...sabo jer la...masa tu dia baru turun dari atas nk tgk kak min mengaji dgn su...dah boring tu yg turun...bengkak gak la bibir atas dia tu...sian plak...tak per anak jantan kena strong...


eh panjang lak citer aku...padahal tak citer semua lagi...lain tajuk la...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails