Tuesday, September 1, 2009

Kuih Raya...

Ok...aku dah buat 4 jns kuih raya...ermmm actually 3 1/2 kot sbb almond london tak celup coklat lagi...yg tu wat kat umah aku jer la...sbb tak yah guna oven dah...kuih2 tu seme wat kat umah mak aku la...cuti 3 hari...alang2 aku blom banak...buat siap2...nnt dah tk sempat lak...kuih2 nyer adalah Tart Nenas,Makmur,Biskut Kacang Mazola dan Almond London...ermmm...puas ati den...huhuhuhu...buat 4 orang kejap jer la...aku,mak aku, adik aku syima and maid aku su...bekerja keras sungguh maid aku tuh...ehehehe...jenuh membasuh mengemas...almaklum mak aku tu kalau anak2 nyer balik...mcm2 dia nk masak...kekadang kitorg ni konpius dah nk makan apa...termenung jap nk makan apa dulu...perut aku ni dah sedia penuh...tak bleh makan byk...mana yg mampu jer la aku makan...sbl makan tu rasa semua nk makan...tapi baru makan 1 jns...dah penuh rasa kat dada dah...ada yg kuar balik kang...

Balik kali ni sempat la jumpa adik aku Helmi sekeluarga...derang baru sampai dari Beijing...tapi dh nk gerak ke Singapore...derang dah back for good...but to Singapore la not Malaysia...ok la tu...dekat lagi...dalam 5 jam jer naik kete kot...mmg rush la derang sbb nk cari rumah lagi kat sana...sempat la berbuka bersama2 hari Ahad tu...esok nya dah nk gerak...

Malam tu fahim tetiba lak demam and kembung perut...jenuh sapu minyak yu yee...tak kentut2...dia dah 2 hari tak buang air besar...maybe salah satu sbb...lately kerap plak dia kembung...last week dah kasi ubat cacing...tak pasal2 kul 12.30 pagi buta tu g klinik...balik dari klinik tu baru la dia kentut besar...ahahahaha...baru lega kot....mujur tak melarat...esok nyer dah ok...dah buang air besar and aktif semula...

fahim ni seorang yang ceria...suka wat aksi yang menceriakan orang...ada2 ajer....owh dia amat suka kan Tok Ayah nyer...tak tau kenapa...Tok Ayah yg pendiam and tak baper nak layan budak2 tu...fahim bleh suka...sbb apa...kalau Tok Ayah dukung dia...mmg dia akan diam jer and redha...lama mana pun tak kisah....kalau Mak Tok or Mak Su Syima nyer...mimpi la dpt dukung dia...dia akan meronta utk dilepaskan...jeles la mak tok and mak su...huhuhuhu...

Yasmin setakat nih dah berjaya puasa 10 hari...1 hari baru dia tinggal tu pun sbb dia sakit perut...telefon aku menangis2 ckp perut dia pedih...padahal dah nekad nk puasa penuh tu...tapi dah sampai sakit kang susah lak...aku suh jer la dia makan...ok la permulaan yg baik tu...

Aku tgh pk nih...sepanjang bulan puasa ni maid aku tak nak cuti...sbb dia nk cuti raya....ikut ati aku...aku tk nk kasi dia cuti raya...sbb pertama...aku nak banak...time tu anytime aku akan banak...so aku memerlukan helper la nk tgkkan anak2 aku...even aku bleh jer minta tolong parents aku...tapi sah2 la si fahim tu susah sket nk duk dgn org lain...dgn maid aku tu dia dah biasa...lagi satu...ehehehehe...raya kan sibuk sket...mak aku tu nk masak2 la apa...ada maid aku leh dia ganti aku tolong...nk harap aku...ermmmm....duduk jer la aku tgk...tu kalau aku tk banak lagila...tapi tk sampai ati nk ckp kat maid aku tu...kang sedih lak aku tk kasi cuti raya....aku ni majikan yg prihatin...huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails