Sunday, August 23, 2009

Salam Ramadham al-Mubarak 1430H

Sekejap sungguh masa berlalu...dah jumpa kembali Ramadhan...rasa cam baru jer sambut Ramadhan dgn Fahim di dalam perut...tup...tup...dah adik him plak dalam perut...padahal ramadhan yang lepas tak pregnant pun...betapa cepatnya masa berlalu...smlm ramadhan pertama...mebcabar tul...bgn sahur tak de masalah sbb lauk dah masak sesiap malam...so bgn pagi su(maid aku) tinggal goreng telur dadar....sian plak...dia g bgn kul 3 pagi...aku suh bgn 4 pagi...tapi dia terjaga 3 pagi terus bgn...pastu kul 4 dia dah suh yasmin kejutkan kitorg...padahal kitorg dah kunci jam kul 4.30 pagi...tak per la...bgn jer la...

Ok 1st day puasa yasmin berjaya habiskan w/pun byk tul peel nyer...ada hati nk bukak puasa pukul 5 ptg...sabar jer la aku lagi 2 jam sengah jer...mujur dia bertahan...aku pujuk nk kasi ferrero roche kalau dia puasa penuh...huhuhuhu...terpaksa la upah nk kasi dia semangat...aku tak kisah nk hadiahkan apa pun...apa yg dia buat tu tak ternilai....hari pertama tu aku rasa mcm dah nk beranak plak...punya la cramp kat perut and pinggang aku...tak tau la naper...maybe sbb byk gerak kot...pagi tu dah g carrefour...nk cari katil baby...mujur ada and harga pun within bajet lagik...malas nk beli yg memahal sbb nkbeli pun tuk anak ketiga...lain ler anak pertama...ramai lagi nk pakai...ni anak ketiga...tah ada lagi ke anak seterusnya...hanya Allah jer yang tahu...ok aku beli yg harga RM129 yg jenis kain tu...bleh la...takat nk elakkan si Fahim lanyak adiknyer nnt...huhuhu...dulu masa yasmin tk beli sbb umah kecik...umah flat jer...tk muat nk letak katil...masa fahim lak sbb rasanya tak perlu pun...yasmin pun dah besar...sbb tu tk beli...sekarang ni fahim kecik lagi dah nk dpt adik...dgn fahim yg lasak tu...uihhh mmg wajib beli dah...ok rasanya semua barang dah siap beli...almaklum lagi sebulan jer nk banak...aku mmg harap ler sempat banak lepas raya...doakan aku...bag tuk ke spital baru jer smlm aku siapkan...selamba jer baru nk siapkan...dulu 2 bln lagi dh siap...ehehehehe...mentang2 anak ketiga...

ok la dah sakit bakang dudk menaip nih...tgh pk...nk tido ke tak...huhuhuhu...kang nk prepare tuk berbuka...uihhh laki aku kata kena masak...nk beli bankrup...mahai giler...nnt dah terdesak baru beli...aku rasa cam bleh jer nk masak2 lagi...sbb ada org tolong....kalau tak...aku tak koser gak...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails