Saturday, August 8, 2009

Kekecewaan Melanda

Ok semalam lagi actually aku agak sedikit kecewa...ada keputusan yang mendukacitakan...ok aku malas nk ckp apa...huhuhuhu...tapi mmg keputusan tu aku amat nantikan la...since the result was mendukacitakan...so aku dalam proses menerima kenyataan...actually not really disappointed bcoz...mesti ada hikmah disebalik apa yg ditentukanNya...aku berdoa pun aku ada mention jika itu yg terbaik...maka dapat lah aku...jika apa yg ada sekarang ini lebih baik...kekallah ia seperti sekarang...so mestilah apa yg ada sekarnag ni mmg baik utk aku...cuma aku mmg mengharapkan la utk dapat...tapi tk semestinya apa yg kita nak sgt dapat tu baik utk kita...so apa yg Allah dah tentukan kena la terima dgn redha...

Sebenarnya aku dari kecik tak lah dididik utk mudah menerima kenyataan....dulu aku selalu gak mengeluh kenapa la itu or ini berlaku dalam hidup aku...teruk kan...tapi itu la yg berlaku...tapi pengalaman hidup byk mengajar kita...so sikit demi sikit aku dah mula dpt menerima kenyataan hidup and ketentuan yg telah ditetapkan olehNya...and mmg betul apa yg dugaan telah berlaku pada kita...byk hikmah yg kita akan perolehi tapi bukan dgn segera...mungkin esok lusa...mungkin setahun dua...mungkin 10 thn mendatang...tk de siapa tahu...tapi InsyaAllah dgn izinNya...nikmat yg kita perolehi itu ada kaitan dgn dugaan yg kita hadapi sebelum ini....percaya lahhh....

So...sentiasa bersyukur dgn apa yg kita ada...and berdoa utk sesuatu yang lebih baik...InsyaAllah ada sesuatu yg baik sedang menanti kita satu hari nanti....

TQ Allah atas kesedaran ini...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails