Tuesday, November 10, 2009

Dah Abih pantang...Nak Kena Keje plaks...

Owh...lemau nyer rasa nak update blog...bz dengan melayan karenah anak2...memasak utk keluarga ku tercinta saban hari...pantang nyer dah abih seminggu dah...tapi tak tau la apa yg bz sgt...duk umah pun bz...kalau gi keje bz kat opis lak la...owhhh dah lama cuti malasnya nak keje...ikutkan hati nak pencen dah...ahahahaha....gilos...lambat lagi nak pencen...nak bayar utang guna apa tah...lambat lagi utang piutang nk abih....ikut ati nak cari keje yg rasa seronok utk dibuat...yg tak tension...tk perlu pk byk2...dah tua kot tak larat nk pk byk2...rasa nk buat keje ringan dan menyeronokkan...tapi sapa nk kasi keje camtu kalau nk gaji yg byk....uwaaa....moga2 Allah akan permudahkan perjalan idupku utk mencari rezeki...amin...

Nak diikutkan next week nak kena keje dah...tapi cuti aku byk lagi...nak2 plak thn depan semua staf cuti dapat 14 hari jer setahun...tak kira senior ke junior...aduhhhh....so leh carry fwd 7 hari jer la...meaning cuti aku yg 25 hari tu aku kena habiskan 18 hari...so tgh bulan 12 nnt la baru aku keje...tapi bleh ke?...kasi ke boss aku...dah la project tgh kritikal...aku ni plak dalam dilema...cemana nk tinggalkan baby dgn fahim yg lasak itu.....kesian maid aku nnt...opppssss ke kesian kat baby nnt...yer la fahim tu sker ati dia jer la...semua kena dgr ckp dia kalau time dia tgh bad mood....kalau angin dia tgh baik baru la dia dgr ckp....skang ni pandai merajuk berguling2...menangis sekuat ati...baling segala barang....aduhhh pening...ni aku ada kat umah ni...kalau aku tk de cemana la....si afia tu plak kalau datang angin tak elok....dah nk suh pegang dia jer....siang jarang tido lama....ada masa2 dia la....ayah derang kata...cam kena hantar nursery salah sorang....WHAT!!....kalau htr nursery gak...sia2 la ambik maid...RM700 dah jadi nya...terus lari bajet.....aiyakkkk....aku pun runsing....tu yg aku rasa cam nk cuti jer dulu selagi ada cuti...harap2 bos aku kasi la...ermmm takkan nak burn jer cuti tu ek....sia2 la aku dpt cuti byk....tapi bos2 ni peduli apa kadang tu...aiihhhh tak tau la...aku ni nama jer senior tapi masih takut2 nk bertindak....tah apa2....

Kelakar lak...skang ni aku dah rasa susah hati....bleh ke aku cuti...bleh ke aku cuti...padahal orang lain seme perabih cuti yg ada....so takkan aku tak leh kan...cuma aku ni sbnrnya komitednyer orang...bila dgr ada keje yg kritikal...terasa bertanggungjawab sama lak....baik tak aku...wakakaka....untung benonya company yg dpt pekerja cam aku....cuma aku pun tak tau aku ni dihargai ke tak...tah la...bersyukur jer la...

OK la...malas dah nk taip....

Gambar2 di bawah tiada kena mengena dgn cerita di atas...



Semasa Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat

Hari Raya ke-3 and Birthday My Beloved Husband yang ke 33...
Moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki

Baby Afia hari ke 2 - Hari Raya Pertama
Hari Raya Pertama di rumah Mak Tok di Sg Buloh
Ibu baru balik dari hospital selepas melahirkan Afia




No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails