Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan...1431H / 11 Ogos 2010

Ramadhan datang lagi...moga hadirnya ramadhan kali ini membawa lebih besar rahmat...aku plak diduga dgn demam selsema...huhuhu...so arini aku mc...1st time mc sejak keje kat tempat baru tu...aku ni jns jarang mc dan jarang EL tetiba...kecuali betul2 sakit or anak2 tk sihat...rajin tak aku...muahahahaha....mula2 yasmin yg kena dulu...pastu berjangkit la dgn fahim n afia...then su...then aku....bertimpa2...harap2 tak melarat...

Pagi ni bersahur berjalan lancar...spt dirancang...aku suh Su bgn 4.45pg...dia panas lauk then suh dia makan dulu...kul 5 aku bgn...just in case afia terbagun so ada backup....yasmin pun senang jer bgn pagi...arini sek agama dia cuti sempena sambut ramadhan...so tghari kang la dia pi sekolah kebangsaan...yasmin aku tk risau sgt sbb dia matured sket...thn lepas sehari jer dia tk posa...sbb pedih perut...masa dia 5 thn lak dia puasa full 11 hari....yg lain half day...tapi ada jer dah pukul 6 nk buka posa...tk kasi menangis2...siap pegang dah kuih keria tu tak tahan tu...tinggal nk ngap jer...

Fahim plak...ofcos la tak paham paper lagi...tapi dah ada perkembangan baik...dia dah senang free diapers....inisiatif su sendiri nk free diapers masa aku tk de...bagus maid aku ni...jns tk yah suruh2...tau2 aku balik keje...fahim mmg dh tk pakai diapers...tapi time tido or g jalankena la pakaikan wat masa ni...nk mengelakkan keadaan huru hara...

Afia dah semakin pantas bergerak...dah kurang jatuh2...dia pandai balance kan badan kalau dalam keadaan terhuyung hayang...dia ni jns pemarah gak la aku nengok...kalau org kacau barang dia...punya la dia mengamuk nk balik barang tu....dasat tul...ada ciri2 kedekut gk tu...

Aduhai pening lak pala ni....nk pi tidoq...tk larat aku dah...


No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails