Sunday, August 1, 2010

Afia 10mos...






Afia 10mos dah seminggu lebih...aku yg tk sempat nk update...nk update kat rumah jer la...tp bila dah kat rumah...mcm2 benda nk buat...tah ler...bz manjang....ni pun curi masa sbb kebetulan arini ahad tak de aktiviti...kalau tak...jgn harap la nk duk rumah...

Afia ku sayang ni dah nak berlari dah kot...segala ceruk rumah dah dia teroka...jalan pun dah makin laju...dah kurang jatuh la...dah boleh jalan secara mengiring lagi...ahahaha...kelakar...kalau ada benda depan dia...dia akan mengiring ke tepi then sambung balik ke depan...sgt clever...menyangkung pun terror...kalau nk kutip barang or mainan...cangkung jap then bangun sambung jalan...

Afia still minum susu ibu...nyum...nyum...dia kata lazat berkrim...tak caya tanya dia...ahahahaha...alhamdulillah murah rezeki afia...sejak aku keje baru ni lagi murah la...sbb aku balik rumah awal...dalam 5.45pm camtu dah sampai...sejak aku keje kat pj aku tk pernah dah pump susu kat opis..bkn sbb tk de kemudahan...bleh je kat surau tu...tapi sbb surau tu kat level lain...so malas btol nk turun...kekadang tahan jer la kalau susu dah penuh tu...balik umah dah lewat kul 7 la awal pun...time tu afia mmg confim la nk susu fresh dari aku dah...dah kasi kat dia...bila pump kurang la hasil tuaian...

Kali ni aku balik awal...afia pun still kenyang sbb baru lepas makan...so sempat la aku pump dulu...dpt la hasil 10oz...afia tk kuat nyusu...siang dia minum dalam 8oz jer...sbb dah makan bubur nasi...so aku dpt la topup balik mana2 yg kurang....hebat betul aturan Allah...maybe rezeki afia sama la...sbb keje jauh tu...then Allah dapatkan aku keje yg better....syukur padaMu ya Allah...

Owh yer...sometimes afia tido nk kena bedung lagi...ayoyo...sudah besar ini budak nk kena bedung lagi...tak per la...asalkan dia bahagia...hihihihi...

Gigi afia sudah 2 batang di bawah...owh kekadang dia gigit aku punyer tuttt...menjerit aku....nak lempang tk sampai hati...aku jerit jer la...kang dia terkejut dia lepas kan ler...hihihihi...aku rasa kalau dia gigit sekuat hati confirm la aku lempang jugak...

Afia sgt suka berjoget kalau dgr lagu...tapi cara dia joget kelakat sket...terhangguk2 cam org tgh layan lagu rock kapak tu la...angguk kepala laju2...tadi pagi maid aku tumbuk bawang pun dia angguk2 ikut rentak lesung tu diketuk...nk gelak pun ada aku tgk...dgn tersengih2 nyer...eiii geram....

Dia akan bangga bila dapat buat benda yg org besar jer selalu buat...mcm...duduk di atas kerusi...duduk atas sofa or kusyen....dia akan duduk bersungguh2...cemana nk kata bersungguh tu eh....ermmmm....dia akan duduk betul2 la...diam jer...seolah2 menghayati duduk tu...wakakakaka...cam org jakun pun ada....mmg la dia jakun sbb dia tak pernah buat...tu ada gambar kat atas tgh duduk atas kusyen tu...dia naik sendiri...and duduk sendiri gitu...aku tk tolong langsung...masa tu aku tgh ngadap laptop aku ni...pusing2 dah tgh duduk baeekkkk nyer....terus la aku snap pix dia...leh lak dia tersengih2....

Suka babai org...mentang2 dah terror lambai tangan...ada sekali tu dia panjat tangga sensorang...tau2 jer dia tgh babai dah...masa tu dah naik 3 anak tangga...sabo jer la...

maid aku kata dia pandai ambil towel sendiri nk g mandi...ahahaha...kisahnyer si su gi kat ampaian tuala...situ ada towel afia and fahim...su suruh ambil sendiri...pandai dia ambik yg dia punya even saja jauhkan tuala dia dari dia...meaning dia kenal la towel dia...suka mandi...bergelak sakan kalau mandi...pastu saja2 percik air kasi kena org...hihihihi....best tul kalau mandikan dia...happy jer...

So kesimpulannyer...nk bela afia ni senang ler...tk byk ragam...senang paham peel dia...tapi sgt manja...kalau terjatuh sikit pun nangis...nk suh org usap2 dia...manja sgt...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails