Wednesday, September 11, 2013

Damia 1 years 2 mos

Lama tk update pasal Damia....kan betul...makin byk anak makin kurang aku cerita....yasmin gak untung hampir sentiasa zaman baby dia aku story kan....

Damia mula bertatih masa 9 bln lebih...masa tu cuma meniti...masa 10 bln dh mula berdiri dan melangkah tp agak malas...terus merangkak...10 bln sengah baru byk langkah....11 bln dah laju.....ok la kira cpt la juga....tp tkblh lawan Afia 9 bln dh start langkah...takat 10 bln tu dh laju la....

gigi damia masih 4 atas 2 bwh...dh lama kot tk tumbuh2 yg baru....tkpe nnt lambat luruh....damia agak cerdik...cepat follow apa org buat...sbl setahun lagi dia dh mula sebut beberapa words..."nak", "nah","nak mi" (actually nak milk), ibu payah nk sebut...dia akan panggil aku dhn ayah dia"bi"....aku tk tau mana dtg...puas ajar...dia akan sebut kalau time dia tk sedar cam ngigau ke...atau tetiba je....semua anak aku gitu...panggil ibu mesti lambat...nak minta tolong ambil baramg pun dh blh harap....hihihihi....suka tgk kesungguhan nk angkat apa2...agak bzbody...paksa org ambil apa benda yg dia hulur...and suka belakon ckp kat fon....bila suh ckp betul2 tersengih jer...makan ubat mmg susah mcm yasmin masa kecik....

now damia still fully bf....ada la juga stok fm just in case dia tetiba tknk bm dlm botol...maid aku campur la sikit kasi ada rasa...sbb ada masa susu aku cair n maybe tk sedap dia cam tknk...but kira masih bm lagi...syukur sgt even aku pam sekali jer sehari tp masih bertahan sampai skang...mungkin rezeki damia...dpt sampai 2 yhn kira bonus berganda la...macam afia...sampai kena buh asam jawa nk kasi stop masa 2 thn sebulan....tu pun sbb dh pregnant kan damia...



No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails