Sunday, July 4, 2010

Fahim diapers free testing...testing...





Setelah fahim nak masuk 2 tahun 7 bulan baru haku ada insiatif nk ajor dia free diapers...wahhh adakah aku sudah terlambat...huhuhuhu...mmg dah ingat...tapi dari hari ke sehari duk postpone...selalunya ingat bila dia baru jer pakai diapers...takkan aku nk bukak balik...lantak ler...tapi semalam aku teringat sbb aku yg mandikan dia...so aku cakap kat dia...

ibu : fahim...arini takyah pakai pampers eh...
fahim : eli la...eli la... (hahahahaha...maksudnya...geli la...sambil pegang anu nyer..)

ibu : tak per...kita pakai spender...(yg ni prob sket...bila plak fahim ni ada spender...tak pernah belikan spender lagi...asyik lupa nk beli jer bila kuar...pastu aku teringatkan spender si yasmin yg dah kecik...muahahaha...)

aku pun naik atas cari spender lama2 yasmin...owh ada gambo strawberry gitu...lantak kan lah pakai kat dalam pun...

ibu : ok fahim...pakai spender tak geli dah...
fahim : ni min nyer....
ibu : tak per kak min kasi...
fahim pun dgn patuhnyer pakai...

masa tu kul 8.30 pagi...lepas 5 minit aku tanya dia..."nak kencing tak"...ahahahah...tah pah per...baru 5 minit dah tanya...tapi si fahim ni manjang geleng kepala....

kul 9 pagi mr. ayah tak g keje lagi...so suh ayah jer la ajak fahim pee...nak plak dia...

kul 9.30pg...tanya dia...dia kata tak nak...tgh layan citer upin ipin kat laptop ibu...sekali lagi ibu pandang nk tanya...dah nmpk gelap jer kaler suar dia...

ibu : fahimmmm....ha dah kencing eh...(sila baca dalam nada menjerit)

terkulat2 la muka budak ni pegang suar dia yg dah basah tu...hangin satu badan aku...

pukul 10.30 dia kencing lagi kat tangga plak tgh main...saja suh main kat situ tak de la dia kencing kat karpet.....kali ni dia sendiri ajak aku sbb dia dah kencing...dah 2 kali la aku jadi tarzan...

pastu kul 11 dia nk tido lak...terus aku pakaikan diapers...tak kosa dah nk layan....ahahahah...teruk tul putus asa...

yasmin dulu sbb dia duk dgn pengasuh...so pengasuh tu mmg ajarkan...and yasmin ni dgr cakap sket...ajak pi pee...follow jer...so 2 tahun 4 bulan dah start diapers free...anak teruna ni payah sket...

petang ayah balik keje tanya....

ayah : ha cemana ok tak fahim tk pakai pampers...
ibu : ala...dah 2 kali fail...
ayah : eh baru 2 kali dah give up...
ibu : ala dia tido...tu yg pakaikan balik...

adoi...ari biasa ni tak bleh la...sian plak maid aku tu kang terkejar...dgn afia yg melasak...buatnyer terkencing dah huru-hara jap...





****Gambar ni masa Fahim baru jer kena tebas rambut nyer dek ayah yg langsung tak pandai...ahahaha...sian fahim menjadi mangsa eksprerimen ayah dgn pencukur rambut yang baru dibeli kat Mydin tu...tak per la ayah....cubaan pertama telah fahim maafkan...(ibu tolong cakap even Fahim langsung tak sedar akan ketidakhenseman rambutnyer itu...)******

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails