Wednesday, July 7, 2010

Keputusan Dinanti Telah Tiba...

Jeng...jeng...jeng...memang suspen...jumaat tu adalah moving day for 2nd floor di Building CDC ni...which is CASB kat level tu gak...setelah berteka-teki berhari2 akhirnya dah tau kena move ke mana dulu...even maybe akan ada changes lagi...hari ni aku half day bcoz...nk ambik report card si yasmin...sempat lagi berpossing nak pindah2 ni....layannnzzzz......










Report Card Day

Memula dah plan dgn mr hubby nk gi sekali...sekali mr hubby ada urgent matters plak...so ibu gi ler sensorang...ramai and lama tul parents yg jumpa teachers Class yasmin nih...Pn Cik Norzihan....tak per la...maybe byk perkara nk discuss dgn teacher ni pasal anak2 masing2...

Turn aku...2nd last...huhuhuu...sejam gak la aku beratur...sib baik dah solat zohor...actually aku dah sampai awal dalam kul 3 camtu...tgk panjang sgt Q....aku balik solat dulu...aku sampai kul 4 lebih....kul 5 baru jumpa cikgunyer...

Seperti dijangka...cikgu tanya pasal sikap yasmin...mcm ala2 kemurungan...muka masam kelat jer lam kelas...mcm org ada masalah....owh cikgu...saya sebagai ibu pun pening pala dgn pangai dia...dia mmg tak suka ke sekolah...mcm2 la cikgu tu citer pasal sikap yasmin tu...yg asyik mengadu pening la...padahal dia tak pening pun aku rasa sbb bila tak sekolah...dia tk pernah ngadu pun...time sekolah jer...takkan pening tu datang waktu sekolah jer...demam pun tidak...selalu kalau kita pening sgt....suhu padan akan naik...tapi suhu dia normal...

So cikgu cadang gi ambik air penawar...mana tau terang sket hati tu nk g sekolah...sbbnya part pelajaran Alhamdulillah semua ok...yasmin score semua A....paling tinggi 100 subjek english...paling rendah 84 BM...hrmmmm....purata markah utk semua subjek adalah 89%....well ok la bagi aku utk anak aku yg tak suka ke sekolah....pergi sekolah tk ikhlas tu...

Sungguh...tiap2 hari kena paksa g sekolah...meruntun jiwa aku ni as a mother....kenapa la anak aku susah sgt nk g sekolah...bukan susah sgt nk terima pelajaran....susah nk ke sekolah...yasmin kategori budak yg agak cerdik la...sbb dari kecik mudah terima apa yg diajar...2 thn lebih dah hafal ABC and dah hafal surah al-fatihah...padahal fahim tu tak tau pun lagi dah umur 2 thn 7 bulan...

Oh yer sekolah yasmin ni kategori sekolah luar bandar...ramai parents di kejiranan aku tk nk htr kat sek tu...atas reason sek tu ramai anak i*don la...budak2 kampung la....tapi kitorg tak kisah pun sbb sek semua silibus sama jer....kementerian yg buat...so apa masalahnyer kalau sek tu ramai apa...cikgu semua mesti yg telah diiktiraf...takkan kementerian main hentam jer lantik sesapa jadi cikgu....

Actually aku terkejut....even yasmin tu dapat purata 89%, tapi dia dapat no 9/33....korang bayangkan betapa pandainya budak2 zaman skang....tu baru 1 kelas....ada lagi 6 kelas...kalau keseluruhan agaknya tah no berapa yasmin ni....cikgu sendiri cakap....mmg budak2 skang ramai pandai2....markah beza sipi2 jer...1 or 2 markah...so dari situ aku nampak la...apa masalahnyer sek kat situ...ramai jer persaingan....ramai jer budak pandai2...WHATEVER!!!

Yasmin tu prob dia ialah CARELESS aka CUAI....salah baca soalan...part BM lagi best...markah kena tolak sbb buat ayat terlupa letak titik....atau lupa tukar huruf pertama kat ayat tu huruf besar.....tapi ayat yg dia reka base on gambar mmg tiptop...just kerana huruf besar and titik tu jer....dari situ aku nampak la kelemahan dia.....kecuaian....

Aku doakan yasmin berubah sikap...dan semakin maju jaya dalam pelajaran...aminnn...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails