Sunday, October 3, 2010

Maid Baru...

Maid baru sudah mari...semalam aku gi ambik dia dalam kul 1 lebih camtu....Nama dia Yanti... kebetulan semalam tu abang dia pun nk pindah tempat keje...nk g keje kat sg buloh plak...dia duk kat 'kongsi' jer...sbl ni si yanti keje cleaner...tp sbb gaji selalu lambat...abg dia suh la keje rumahtangga plak...dia ni sepupu si su maid aku tu....mungkin rezeki aku...kebetulan dia nk benti...and si yanti ni nk keje umahtangga...dpt ler aku maid baru ganti si su ni...su ni nak train dulu yanti...especially bab jaga anak2 aku...sib baik dia nak....sbb tu la aku sayang kat si su ni...sbb dia ada rasa tanggungjawab...

so skang ni kat umah aku ada 2 indon...huhuhuhu...esok mak aku datang...kira nk monitor jer la cemana budak baru ni...si su nk balik umah laki dia selasa ni...si yanti ni mcm pemalu sket...even dah beberapa bulan duk sini tak pandai lagi bahasa melayu..bila aku cakap...dia pandang su...sabo jer la...tapi si su dulu pun camtu...tak paham aku cakap...jenuh nk explain...lelama dia pickup gak ler...

owh penerimaan si afia...amat positif...elok plak dia nak si yanti ni...tak mengamuk2 pun kalau si yanti pegang elok jer diam....ok la satu perkembangan positif...tak tau la cemana eh...tgk la nnt...harap2 si yanti ni ala2 si su gk ler...budak2 muda ni kadang tk minat nk jaga anak2 kecik...berserah jer la pada Allah...apa yg berlaku ada hikmah tersembunyi....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails