Saturday, October 9, 2010

Minggu yang BZ

Owh sungguh bz...last week tu dah bz dgn open house tu satu hal la...mmg tk leh wat menda lain dah...pi makan jer....owh yer...mmg aku byk makan...akan gemuk kah aku....adoiiiyaiii....

Hari isnin mak aku datang sbb nk tgk2 kan maid baru aku tu...hari selasa maid lama aku tu si su dah balik damansara ikut suami terchenta...menangis dia meninggalkan anak2 aku....aku rasa dia sedih la sbb lama gak dia jaga anak2 aku...setahun 4 bln gitu...dari si afia tu belum lahir...kira lam perut la...sampaikan mak aku kata afia tu ada iras maid aku...sabo jer la...

su balik damansara naik teksi jiran aku jer...yer la nk balik pagi...sapa nk htr...koje...tapi nk jadi citer laki aku ckp...gerak dari kul 8 pagi tu...kul 11 baru sampai...sbb sesat larat...sampai laki aku kena p rescue...bengong tul laki si su ni...kalau aku ada mesti aku sound si su tu...mcm ni ke lelaki yg ko suka sgt...biar je ko sesat2 sampai 3 jam...

ok la abih la pasal su tu...dah jadi history pun....anyway aku sgt2 bersyukur dpt maid cam dia...cekap dan rajin bekerja....sesapa dpt dia jadi maid mmg untung...pandai jaga baby...pandai kemas...pandai masak dah pun....errmmmm....aku harap satu hari nnt kalau aku dah tk de maid...dia dpt jadi maid aku semula...

Yanti

Pasal si yanti maid aku baru ni....utk maid yg tk de pengalaman kerja rumah tangga...yg sgt muda...muda dari si su weh...mmg nmpk bebudak la...tp sbb su yg rekemen aku berani la cuba...

3 hari su sempat dgn si yanti...dpt ler dia turunkan sikit2 ilmu yg dia ada...chewah...mmg la tk dpt dia ajar semua...tp aku harap yg basic2 tu jadi ler...yg penting nk jaga budak2 ni...bab kerja rumah tu pelan2 tak pe la....aku pun paham....mcm kita ni memula keje dulu la...tk de pengalaman...tk tau nk buat keje lagi...pelan2 blajo...sampai expert...bleh demand...

mak aku kata si yanti ni cam lemau sket...cemana nk ckp eh...maybe faktor tk paham bahasa kita kot... beriya2 aku explain...sekali tk paham da....abih air liur aku...aku maleh nk citer lelebih...sian dia...baru beberapa hari....benda nk dibuat byk....mana dia nk ingat...

mak aku pun cam tak puas hati la dgn prestasi yanti setakat ari jumaat aritu...manjang lupa...itu lupa ini lupa...ada yg anak tk makan minum...sbb lupa....ke dia gabra mak aku ada...entah la...tp mak aku kata...dia kira rajin la...tak de la sikit2 nk rehat...si afia tu plak galak betul dgn dia...pantang nmpk asyik nk suh dukung...patah pinggang budak kurus ni kang...

Kursus di Mesiniaga

Khamis ada kursus kat mesiniaga subang...sehari kat sana...

Jamuan Raya Heitech Padu

Jumaat tengahari ada jamuan raya Heitech Padu Berhad kat Restoran Sri Melayu....meletop beb makanannya....sedap2....puas hati la makan siang tu...kenyang sampai malam....hari tu kan bz dgn persiapan dinner tu....

Malam Mesra Bahagian Khidmat Pengurusan

Jumaat aritu kan penutup syawal...so Ketua Bahagian aku dah lama plan nk buat ala2 dinner Bahagian kitorg...memula nk buat sambutan raya...tapi KE dah announce no celebration dalam bahagian2 and unit2....so terpaksa la tukar jadi Malam Mesra jer...kira cam annual dinner utk bahagian la...

aku telah terpilih untuk menjadi salah seorang ajk...aku sbg org baru menerima tugasan itu dgn hati terbuka...chewah....ada berani nk tolak...ko dah la kontrak kan....elok2 ko ada harapan nk keje lama kang...nan ado....

setelah berhempas pulas bermeeting mengeluarkan idea masing2...maka terjadilah dinner berkenaan di Wisma PERKESO KL ajer...kat jalan tun razak tu....yg bgnn baru tu...yg seme org ingat PERKESO jln ampang pindah kat jln tun razak....huhuhuhu....walhal tu cawangan KL...

tugas aku malam tu ialah memastikan perjalanan majlis mengikut script yg telah dibuat oleh ketua...aku ada part pegang balang cabutan bertuah....round pertama Jay...owhhh dia mmg bertuah....dalam 5 no yg dia pegang balang tu no dia naik....bertuah sungguh....

turn aku yg round kedua....owh taksangka...aku juga si pemegang balang bertuah yang bertuah....weh seumur idop aku ada la sekali kot aku dpt lucky draw...mmg tk sangka...sbb aku ni seorang yg sgt2 jarang bertuah...so alhamdulillah la....

tapi aku tk dpt stay sampai majlis habis...ko pepaham la si afia tu kan tk pernah bermalam tanpa aku...so dia telah mengamuk lah...kul 11 tu aku call duk dgr suara dia nangis...terus roh aku dh sampai kat umah....hanya jasad sedang menunggu di situ....agak2 cam lambat habis jer...terus aku mintak nk balik dulu....sib baik ketua aku tu ok memahami...balik ler aku kul 11 tu...and mmg afia tgh tunggu aku...selagi tk dpt candu nyer...takkan dia tido....

so keletihan la aku weekend itu....sabtu even syawal dah habis ada gak lagi jemputan raya....kawan aku yusniza ex course mate kat UTM dulu...dia baru beli uamh kat dalam tmn aku tu....dia bz so ni baru ada masa nk buat house warming kot...aku ok jer org ajak makan...pantang diajak....nak2 lak dekat tak yah harung jem....

ahad gi chow kit beli stok mug...owh aku terpeleot masa jalan2 nk ke mydin...sampai terseliuh la kaki kiri aku...dan bengkak...padahal berjalan pegang tangan laki aku tu...tk bawak budak2...pun bleh terpeleot...dah kena kutuk dgn laki aku sbb hari tu aku pakai kasut tumit tebal pertama kali...ehehehehe....menci tau laki aku tu...bukan kesian...dia marahnyer aku pakai sandal tu...selalu aku pakai kasut tumit halus elok jer...nk wat cemana dah Allah nk kasi aku terpelot masa pakai sandal tu...

ok la dah ngantuk...tido lagi best...zzzzzzzzzzzzzzzz



No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails