Friday, October 15, 2010

Apa ada dgn Si Beri Hitam


Si Beri Hitam yang sering disebut2 orang...aku setakat dgr nama dan ada la tau sikit2 apa si beri itu punya kelebihan...tak terlintas pun nk p tgk kat internet apa tah lagi kat kedai...bukan aku tak mampu...tapi aku rasa tak de kepentingan untuk aku menghabiskan duit utk si beri itu semata2...

Sementelah...chewah poyo ayat sementelah tu....huhuhu...actually masa aku keje kat s*c*0 ni aku dpt tau officer gred 23 ke atas layak dpt si beri itu...owh masa tu mcm xcited almaklum nk dpt benda mahal free2....tapi tak lama kemudian dpt berita tak best aku kontrak tak layak dapat...owh masa itu mmg lah aku kecewa...tipu kalau kata tak rasa apa2...

Tapi bila aku sedar diri...dpt keje situ pun bersyukur...byk benefit lain yg aku rasa cukup dah utk aku...kejelah aku selama 3 bulan dan hanya memandang ajer officer2 yg lain duk hadap si beri itu sepanjang masa...musykil gak aku...apa la derang duk hadap sgt...takkan duk baca emel tah henti2...tak ku tau mcm2 derang hadap...

Kat situ ada 2 org officer kontrak termasuk aku...maybe la oleh kerana kitorg ni kontrak pun...kerja kitorang mcm staf tetap gak...nk kontek kitorg kena la call no peribadi kitorg kan...nak baca emel di pc saja...tk de la kena sentiasa hadap emel tu...

Nak jadi citer 2 minggu lepas CC aku kata dia kena buat surat utk apply hp utk aku dgn lagi sorang...tapi katanya bukan la blackberry...nokia ajer...owh nokia ajer...bagi aku nokia tu pun dah kira branded dah la...tak kisah la apa2 pun org bagi kita ambik...

tup...tup... isnin yg lalu sedang aku leka menaip...datang la sorang mamat ni tanya aku...

mamat tu : Puan Helda ke?
aku : aha
mamat tu : nah...(sambil menghulur bungkusan..)
aku : (terpinga2 sambil serba salah nk ambik ke tak...sapa plak pos bungkusan kat aku...aku rasa tak pernah kasi alamt kat org utk htr bungkusan...aku tk de masuk apa2 pertandingan yg memblhkan aku dpt hadiah...ambik ko...satu karangan bleh buat utk aku meneka bungkusan apakah itu...)

setelah dibelek2 aku nmpk ada memo dan senarai nama...nama aku salah satu...owh...baru terpk...handphone kot...buka2...aku nmpk kotak blackberry....terus berderau darah....wahhhh...dpt blackberry...ngeh...ngeh...ngeh...dpt free sapa tak suka...yer aku mmg jakun dan mmg suka kecoh2 kalau dpt sesuatu yg aku rasa tak mudah nk dpt free2....nak beli bleh ajer...tapi aku tak sewel lagi nk habiskan riban2 utk hp yg aku bleh beli ratusan ajer...owh hp aku skang ni harga RM320 ajer...blueberry...huhuhu...so aku ada blackberrry and blueberry...sangat padan...

Blackberry ni model lama la juga sbb aku duk cari kat tenet...model 8820 tahun 2007...owh dah lama rupanya bb ni...aku baru tau...ehehehe...b4 ni tk hingin aku nk surf...sikalang balu ada feel nk tau apa la bestnyer beri itam ni...apa la org bangga2kan sgt...errmmm ala sbb dia mudah and ada aplikasi yg bleh terus surfing...pastu ada blackberry messenger..so ko bleh chit chat dgn blackberrian yg lain mcm ko chat kat ym gitu...tak yah guna sms...bleh group chatting...

Co aku provide simcard sekali...penggunaan internet tanpa had...call antara family company aku percuma...and diberi had penggunaan ke talian lain sehingga RM100 sebulan...ni kira ko nak call vendor ke...atau nk call staff2 yg tk de bb ni ke...kalau lebih...bill mari sila bayar...gitu la...best kan...best kan...sapo nak kasi...tak kisah la pinjam pun...ada lagi setahun sengah aku nk keje situ...pastu kasi balik la...tk per la...aku bukan heran sgt (ye ke?)

Patutla aku tgk officer lain dalam meeting boring2 hadap hp...rupanya duk chatting ka...duk surfing ka...duk gossip ka...huhuhuhu...baru aku tau...jakun kan aku...dari zaman batu mana tak tau...awal2 dapat duk la belek...nk study la apa lagi bestnyer...tapi skang...dah dicampak2 ajer...malam2 pun bos tanya pasal keje...kuikuikui....


No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails