Tuesday, October 5, 2010

Open House Every Where

Ni kat umah Zihan, Kajang.
Dari kiri : wife irwan, zihan, kak shima, along, aku, tak kenal, baya, din, irwan

Sabtu Ahad lepas adalah hari yg penuh dgn makan....owh actually kalau aku...dari hari Jumaat ler...sbb ada Jamuan CTM (Cawangan Teknologi Maklumat)...makanan mmg byk lebih...so siap tapau balik umah...

Sabtu ada 3 jemputan...rumah kawan mr ayah kat Tmn Pristana Sg Buloh (petang), kawan aku Zihan kat Kajang (petang) and Waty kat Tmn Nirwana (malam)....tapi yg petang tu tk bleh la g dua2...jarak antara dua tu bak utara selatan...so kena pilih satu...memikirkan mrr2 ke arah sg buloh confirm jem teruk...so mr ayah decided g kajang....mr ayah ambik half day sbb byk hal nk settle...nak hantar mug org order...ambil maid baru...balik umah...baru siap g open house...

Zihan pindah umah baru kat Kajang...so ala2 house warming la...rupanya sgt dekat dgn rumah adik mr ayah...fadzir...tapi umah dia dah gi raya aritu...so tk singgah dah....dgn jalan jem nyer...kebetulan kitorg sampai tu dalam pukul 4 ptg camtu....along, din, irwan...baru sampai...sempat le ada geng...kak shima (ex PM aku kat idis) tu pun datang...dpt ler jumpa...

on the way balik tu....perghhh jln jem teruk gak ler...mujur ayah pandai jln short cut...plannyer nk g open hse kat nirwana lak...kata dalam Ampang gak...tp kitorg tk solat asar lagi...actually si waty jemput kul 5 ptg...aku ckp kat mr ayah....kita try la lalu umah dia...kalau ada lagi singgah....kalau dah habis...kita balik....

mak aih....dah kat ampang tu pun jem teruk...bygkan termasuk benti solat asar dgn maghrib...dekat kul 8 la baru sampai....padahal gerak dari kajang kul 5.30 ptg camtu...dasat tul beraya....alang2 tu makan la siap2 utk malam tu...rupanya waty mmg buat sampai malam....byk tul menu umah dia....mak dia wat katering...sempat jumpa Juita Idayu...ehehe...kawan sekolah rendah dan menengah ibu...kitorg panggil dia dura...nama glamer la kononnyer...

Ni kat umah waty Tmn Nirwana
Dari kiri : aku, waty, dura (juita)



ahad

start keluar umah kul 11 pagi beb...sbb nk raya klang dulu...umah kawan mr ayah....sampai ngam kul 12...kitorg org pertama...huhuhuh...makan nasi kenyang2...then ke umah mak teh aku kat shah alam...adik mak aku...lama tak ke umah dia...last jumpa pun masa aku dalam pantang si afia....owh anak sedara tak kenang budi lak rasa....mak teh aku ni byk tolong aku masa aku nk masuk U dulu...jadi penjamin la...tolong angkut barang la...byk jasa dia...

lepas tu ke umah cousin aku Kak Ta kat Jalan Gasing Pj...pandai tul aku atur jalan...ehehehehemasa tu dah petang...kak ta sempat la buat bihun utk kitorg...then rushing lak nk balik sbb ada open hse jiran aku kat umah....janji dgn jiran sebelah kul 6...padahal gerak dari umah kak ta kul 5.30 dah....mujur jalan tak jem...tu pun sampai umah dah kul 6.30....sempat la solat asar dulu...then gegas naik motor ke umah Parish & Ita... afia tinggal...sian...dah keletihan...so makan siap2 malam...hihihihi...kenyang 2 hari tak yah masak....alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails