Saturday, January 29, 2011

Afia 1 year 4 mos...








Lebih kurang gitu la umur afia sekarang...jarang aku story mory pasal dia...owh sungguh bz eh...ada maid pun bz...aihhh kenyataan kak bedah...aku kat umah mmg tak de masa nk rileks2...almaklum aku kan breastfeed si afia sampai la...owhhh sungguh pecah rekod...tak sangka kan...ku sangkakan sampai 6 bulan ajer...bonus la sampai setahun tapi rezeki Allah Taala tiada sapa dapat pertikai...murah rezeki Afia...even aku duk gigih pam sekali jer sehari kat opis...tapi mmg cukup...Afia pun bukan kuat sgt nyusu...sehari adala 8oz waktu siang...malam jer...asal nampak aku jer..."mimilk..." asal nmpk aku jer "mimilk..." tk bleh tgk aku la...so bila aku nk ada masa kan...si fahim pun sama...kalau aku ada...semua nk suh aku...makan aku...mandi aku...milk aku...so bila aku nk ada masa....

okeh mesti org tanya...dah gitu bila lak ko buat mugs yg beratus2 tuh....haa....magic...cemana aku bleh buat...owh korang tak tgk cemana aku buat...terkejar okeh...buat kejap lari...buat lagi lari lagi...tak pun...kasi semua tido...aku buat sampai la 2-3 pagi pun ado...wahhh gigih tak gigih...tah eh...semangat tu ada...sbb tu i kurus...i kurang rehat uolss...kalau i dapat duduk senyap2 tu mesti i rasa pelik...eh aku ni ilang ingatan ke bleh duduk senyap2 nih...ha gitu sekali aku...rasa bersalah plak bila dpt duduk senang lenang...padahal mugs tu byk lagi nk kena buat...mujur org order awal...sempat la aku buat slow2...

eh aku ni nk citer pasal afia kan....mukadimah ajer dah over2 lari dari tajuk...okeh la afia tu dah besar...mulutnyer boleh tahan...ni spesis yasmin gak nih...suka menyanyi and menari....gigi dah byk...depan tu dah penuh...geraham pun nmpk dah start tumbuh...jenis berani...lagi berani dari fahim okeh....kalau kat mall tu kan ada mainan yg masuk syiling then dia goyang2 tu kan...ha yg tu afia mmg gedik2 nk naik...tp si fahim gigil2 kalau kena paksa naik...muahahaha....si afia rileks je...kalau dah benti siap goyang2 suh gerak lagi...

lagi apa eh pasal afia ni....ha dia ni suka cari gaduh dgn abg ngah dia si fahim...derang berdua ni mmg suka cari gaduh la senang citer...kalau sorang duk diam sorang lagi start la tumbuk2 ke...tarik rambut ke...saja cari gaduh nak suh aku plak terpekik terlolong cam tarzan....aihhh penat makkk...aku rasa jiran tetangga aku mesti declare aku ni pompuan sewel...muda2 lagi dah meroyan....muahahaha....tak larat aku weh nk jadi camtu...ari2 urut dada...rasa nk lari dari umah...wahhhh kelakar kan...mak yg nk lari dari umah bukan anak....tp serius weh...mmg itu aku rasa....so skang aku paham naper mak aku dulu pun terpekik terlolong...ahaha sbb pangai aku adik beradik pun camtu...so balasannyer Allah kasi balik aku rasa.....eh aku rasa aku dulu baik la...adik2 aku la yg pangai camtu....tak caya tanya mak aku....confirm mak aku cakap..."ala sama jer semua..."....muahahaha....

eh tapi kalau bebudak ni tak de...sunyi plak umah kan...kalau pi memana tak bawak derang....duk teringat2 lak bebudak tu...ehehehehe....jiwa seorang ibu la katakan...camno pun derang la buah hati aku dunia akhirat...


No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails