Wednesday, January 26, 2011

Restructure...new CIO

Oleh kerana tajuk restructure aku tayang wajah terkini aku...wahhhh...transformasi gitu...i sekarang bersolek okeh...dasat makkk....sejak masuk kelas make up ni tetiba rasa nak ber make-up....laki aku kata aku mcm org tua...ampeh la kan...berani dia kata gitu...okeh akak kasi muda...dah tergugat plak...camno tu...lantak pi...sapa suh kutuk aku...ha skang susah ati...(adakah???...owh pasan jap laki aku susah ati...padahal aku tgk rileks jer....) tak per...kasi bangga sket jalan dgn aku...patutkah???muahahaha...aku sker la nk pasan kan...iyo la kata dah masuk 30an...kena la alter kasi nampak 20an balik...anak 3 pun cam anak dara gitu....ok bang...jgn komplen lagi ha....kang lagi tebal akak sapu....akak makeup time rajin sajorkkk...time akak malas apa pun akak tak sapu...lantak pi la....tp umur2 gini kena jaga woooo....laki ni makin tuo makin gatai kan...sbb aku tgk org tua2 la pun yg cari lain...








Aduhai...tiap2 hari berangan nak update blog tapi tak terbuat...rugi tul...byk citer tk dpt disimpan kat sini...citer tahun lama dan tahun baru pun tak sempat nk citer...yer la tahun 2010 byk sgt kenangan pahit n manis...mcm2 berlaku dalam idop aku...byk mengubah perjalanan idop aku...mmg memberi kesan...tahun yg penuh kenangan...awal tahun 2010 aku sgt derita...chewah cam apa la kan....tapi itula yg aku rasa...siap dah pk...tahun 2010 adalah tahun malang bagi aku...tapi...sapa tau...kuasa Allah....Allah switched idop aku kpd tahun yg penuh hikmah bagi aku...tahun yg penuh kenangan pahit manis...tahun ini gak la azam tahun baru aku yg tertangguh bertahun2 akhirnya jadi kenyataan....nak tau apa....ehehehehe....tiap tahun aku berazam nak tukar keje...huhuhuh...tk pernah tercapai spjg 8 thn...dasat eh...sampai aku rasa...uhhhh azam aku tu mmg takkan tercapai....tp akhirnya 2010 menjadi saksi....alhamdulillah...berhijrah ke arah yg lebih baik...TQ Allah...

Dalam pada suka tu...adalah yg sedih...kehilangan rasa kepercayaan aku pada beberapa org yg dulu rapat dgn aku...tah kenapa...mungkin derang tu bukanlah teman yg baik...semuanya ada hikmah...aku ralat sbb derang dulu kawan yg kira rapat tapi bila masing2 dah tunjuk pangai sebenar...aku tak buang derang...aku ni bukan jns berdendam...mulut jer jahat tapi lam ati aku ni tk sampai ati...aku buat biasa jer...almaklum zaman la ni..Allah bayar cash...tak yah tunggu akhirat....so aku tk rugi apa2 pun...patah tumbuh ilang berganti....mungkin aku ilang sorang kawan lama tp Allah bagi aku 10 org kawan baru...so tak rugi kan...

Eh...apa kena mengena tajuk entry aku ni dgn citer di atas....tak de okeh...tk de kena mengena...saja suka melalut...bukan senang aku nk taip neh...ehehehehe....aku bz dgn blog lagi satu...tu pun tak sempat update... http://dmuggift.blogspot.com... Alhamdulillah juga bisnes suka suki aku tu kira ok la utk org yg buat secara part time spt aku...kira dulu 3 bulan baru masuk 1 bisnes...then sebulan 1...skang ni alhamdulillah ada yg 2-3 hari berturut masuk...average seminggu ke dua minggu 1 ler...aku pun tk nk la promote over2 sgt sbb aku pun risau tk sempat....kata part time...time2 free jer la nk buat pun....idak la aku tamak nk pulun 24 jam...sbb aku kena pk kemampuan aku juga...dah la buat sorang...dulu laki aku mana minat nk bantu sgt...agaknya dia pk buang masa kot...dia tak larang...tp dia tk minat nk campur....tapi skang ni dia tgk agak kencang la juga...sampai penuh berkotak2 mug kat umah aku ni...ada org order sampai beribu....sampai org datang umah aku malam2 nk order...dia slowly mencampurkan kaki dan tangannyer...alhamdulillah la juga...dulu bebel2 dulu kalau nk minta tolong beli stok or pi pos...skang ni boleh la nk minta tolong....

eh lari lagi dari tajuk....bila nak masuk tajuk neh...errr...citer sket la aku dah ngantuk...co aku ni tgh restructure department...dari cawangan kecik dah jadi bahagian besar...bos pun dah tukar...import new CIO (chief information officer) dari m*mos lagi nak kasi mantopppsss sket department IT neh....so aku harap2 la ada chance aku apply tetap kat sini...aihhh benefit sini best woooo...aku malas dah nak cari keje lain...aku kan tak suka pi interbiu...adoiii berchenta...tu yg azam aku tu lambat tercapai....ahahahaha...doakan aku yer kengkawan sekalian...(bajet ramai kawan aku baca blog aku neh...tah sapa baca pun aku tak tau...tak de kot...aku jer pengunjung blog sendiri...muahahaha...)

ok2...tido...dah penat update blog lagi satu...sonok eh meniaga nih...darah meniaga mak aku akhirnya mengalir laju lam salur darah aku nih...moga aku gigih lama sket...aku ni kan hangat2 tahi ayam...tah baper lama hangat nyer...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails