Monday, January 31, 2011

Tak Suka Pi Sekolah





Owh statement berani mati tuh...berani kuar statement tu...tapi itu lah reality nyer...apa la nasib aku kan...jgn tak terkejut...itu statement dari yasmin...caya tak...caya tak....kenapa...tak percaya?...sila baca seperti iklan dolu2 tu...errr tak pernah tgk...adoi zaman bila korang idop neh...iklan tuh femes okeh...

Adoila kan...selama ni org mesti duk ingat yasmin ni budak yg rajin and seronok pi sekolah sbb tu result exam dia boleh la tahan...ha dpt anugerah kat sekolah tu kira boleh tahan la dari aku yg tk pernah merasa naik pentas sbb dpt anugerah kan....eh ada la masa aku sek menengah sempat la rasa dpt trofi Pelajar Islam terbaik...wah gitu...nmpk sgt sek tu ketandusan pelajar melayu yg pandai....aku yg ala2 suam2 kuku ni dikatakan pandai...owh tah pah pe kutuk diri sendiri...(saja la low profile...korang ni pownnnn...kang aku puji2 melangit kang aku yg muntah darah)...aku tak pandai sgt la...kira boleh la melayakkan aku masuk UTM tu...kalau pandai aku dah pi oversea kot...ha...betul la kan suam2 kuku jer...

ok2 wake up please...aku nk citer pasal yasmin....bukan ibu yasmin....yasmin ni aku kategori kan dia agak cerdik la..tp tak la sgt...kira boleh la sbb dari dia kecik2 setahun lebih tu nmpk la kelebihan dia dari segi byk ckp...chatterbox la dia ni...nak ajak bergaduh mulut on ajer...letih gak kadang nk layan...tp masa tu dia anak sulung anak pun sorang mmg aku bersungguh la layan...

dia pun awal dah kenal ABC...123..since 2yrs plus dah tau...alfatihah pun dia bleh baca even ada la salah2 sket2...sbb dia ni kuat hafal...duk dgr org baca ulang2 dia dah bleh ikut...so aku bersyukur la anak aku kira cepat pickup la kan...sampai dia sekolah pun kira ok la not bad...result pun ok...

tapi....aku tak tau la apa masalah dia ni...dia sgt susah nk p sekolah...pagi sek agama...petang sek keb...memula aku pk siannyer kena p 2 sekolah...mesti penat...masa awal tahun darjah satu tu aku dh siap discuss dgn laki aku...tk per la bang...thn ni jer la dia sek agama...thn depan tak yah la...sian tgk...agaknya penat kot tu yg asyik nangis jer nak pi sekolah...

tapi...byk tul tapi....result exam dia di kedua2 sekolah bagus...semua A...so tang mana yg dia tak bleh catchup tu kan...aku laki bini tk dpt discover...dari tahun lepas sepanjang sekolah...sampai tahun ni pukul 11.30 pagi jer mesti dia call aku atau laki aku menangis2 tak nak pi sekolah....yer la dia tak bani la ponteng tanpa kebenaran kitorg...nak kena lempang??? so dia akan create la mcm2 alasan utk membolehkan dia ponteng...sakit perut la...sakit kaki la...uihhh mmg kategori menipu dah....dulu memula kitorg ni percaya la kat dia...bawak pi klinik berulang kali...dah nangis teresak2 mcm dah sakit kritikal...padahal dia kelentong kitorg....ha....tak percaya?...tolong lah percaya...dia nyer nangis tu bukan sopan2 nyer nangis okeh....meraung macam org kena dera tu....aku kat opis ni mendidih ibarat kalau dia depan aku masa tu mmg aku lempang2 kan...uihhh berapa juta kali dah aku mendidih kat opis...

kadang tu time tgh meeting ni dia duk call berpuluh2 kali....aku mmg hangin la...tk tau nk kata...sampai opis mate aku pun dah bleh agak la...apa la nak jadi kan...paling habis aku sound pun....berani la tak p sekolah....malam kang kena pelempang...ahahahaha....garang tak aku...tension weh....sbb bila petang dia balik sekolah tu muka dia rileks jer mcm tak de wat salah...tak de pun dia nak ngadu kata ada masalah ke apa....ceria jer balik sekolah siap main2 dgn adik....tapi tiba time nk pi sekolah jer hantu apa tah dah rasuk dia suh nangis2 tk nk pi...eiiii aku mmg pelik...penyakit apakah itu....hari exam pun camtu gak...menangis2 tk nk p sekolah....adoi la...nk ambik exam camtu punya nangis...kompom la ko pk...aihhh abih la camno nk jawab peksa camtu punya peel...tp result dia tetap ok la...

ok2 sampai skang aku tak paham si yasmin ni...serius tak paham...dah ambil air penawar pun gitu gak...bleh sakit jiwa woooo....sian maid aku nk kena hadap pangai si yasmin ni tiap2 hari....jgn dia lari udah....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails