Wednesday, January 5, 2011

Fahim @PASTI





Tak patutkah aku hantar Fahim gi Tadika? Errmmm macam2 pendapat orang...ada yg kata kenapa hantar dia Tadika diakan kecik lagi baru 4 thn....errr actually dia lagi kecik...sbb dia baru jer celebrate birthday dia bulan 12 aritu...so umur dia belum pun 3 tahun 1 bulan...tp sbb dia lahir ujung thn...thn berikutnyer otomatik umur dia dah 4 thn...

Orang kata budak tu tak reti apa lagi wat pe pi sekolah....tapi aku nyer pendapat...sbb dia tak tau apa kena pi sekolah...kalau dah pandai...buang duit aku htr pi sekolah kata dah pandai...huhuhuhu.....cam yasmin dia cerdik awal...umur 2 thn lebih dah tau baca ABC sampai Z dan one two three until ten....cakap pun kalau org tua...

Fahim umur 3 tahun cakap pun tak clear lagi...ambik ujung2 jer...org lain mmg susah nak faham...aku sbb selalu dgr bleh la...tu pun ada yg aku kena pk dulu apa dia ni cakap...tak tau laa naper dia ada masalh nk bercakap dgn elok...walhal aku cakap dgn dia bahasa org dewasa...tk pernah baby talk...

Maybe la dia duk umah dgn maid...ada adik jer...kakak gi sekolah so tak de la selalu sgt bersama...time cuti and malam jer la...then fahim ni sgt manja dgn ayah...berkepit jer kalau kemana2...so aku laki bini decided nk htr dia pi tadika awal dari yasmin...yasmin 5 thn baru hantar...padahal umur 3 thn dah tergedik2 nk pi sekolah...tapi sbb masa umur dia 4 thn umah kitorg ni dah siap...so nk renovate umah nak pindah...jadi tak terpk pun nk htr dia p tadika lagi...

Kisah Fahim dia Tadika...adoiii panjang tul citernyer...

Hari pertama...member nampak semangat....actually beberapa hari b4 pun dia mmg bersemangat...baju ada...beg sekolah dah ada...nmpk la dia xcited...pagi tu pun nmpk ok....masa jumpa cikgu tu pun ok...tp sbb dah ada budak start nangis....and dgn parents ramai....budak2 bising...maybe dia jadi seram kot...ahahahaha...aku rasa la...

Time minum pagi tu pun dia mcm dah takut2...masuk kelas pun takut...tp dia ok lagi aku tunggu kat luar kelas...silapnyer...aku pi lari time tu....sbb aku pk nk kena masak utk yasmin sekolah petang...tu yg aku kena balik gak...tk terpk pun nk suh ayah tunggu...lepas aku balik tu la kisahnyer dia punya la menangis...dari pukul 9.30pagi tu sampai la ke balik kul 11.00 pagi...van pun dia tak nak naik....haru betul...balik tu dia punya la marah aku...sbb aku balik tinggal dia...menangis2 dia merajuk dgn aku...terus tk nk p sekolah dah...

Hari Kedua...

Fahim dah start tk nk pi sekolah tapi aku janji dgn dia aku tunggu dia sekali...then baru dia ok....duduk la aku kat tadika tu sampai habis...sib baik ada geng lain lagi 3 org mak budak yg sama gak...tp masing2 plan esok nk tinggal jer...adoiii poning pala aku...van pun dia tk nk naik lagi...sampaikan Makcik Yam tu peluk dia nak masukkan dalam van pun tak berjaya...kuat tul dia...meraung2 dia...alahai...kena cuti lagi nmpk gayanyer...

Hari Ketiga...

Aku cuti lagi...patutnyer dah keje...tapi aku tak pi pun tadika dia...ayah yg hantar...pastu ayah tinggal gak dia...ayah kata menangis la dia...huhuhuhu...aku pi time nk balik jer nk intai dia naik van...kul 10.30 pagi tu aku dh sampai....jumpa Cikgu kelas Fahim Cikgu Siti...dia kata mmg Fahim duk nangis lagi...makan minu seme tak nak...ermmmmm...aku paham sgt Fahim tu...keras hati sket...cikgu tu pun ckp tak pe...awal2 mmg camtu...kena tahan sket la...kali ni berjaya la naik van...kalau tak...tak balik la kan...tapi time van tu dah jalan dia ternampak aku...huhuhuh....confirm nangis balik....mmg pun...kat umah masa van sampai...alahai berlinang air mata panggil ibu...sian plak aku tgk...aku dah janji kalau dia balik naik van aku nk belanja dia KFC...pujuk la dia...lepas dah mandi tu aku suap dia makan nasi....elok jer pun...bleh dah gelak2....sabo jer la...

Petang ayah balik keje kul 5 tu pi la makan KFC....bukan makan ngat pun saja nk pi KFC wat pe tah...


No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails