Friday, September 24, 2010

Cuti Dibeku

Arini aku telah dilantik menjadi Ahli Jawatankuasa spesifikasi...kena siap sbl ujung bulan sbb dah nk close akaun....meaning next week aku tak leh cuti...dgn itu...aku tak leh cuti utk si su tu kawen...so aku telah menolak permohonan cuti si su sbb majikan aku pun tak kasi aku cuti...so fair n square...nasib ko ler su....tarikh tu ada ong ke apa ke...ko cari la tarikh lain...si su ni tk kisah....si tunang dia tu yg leceh...siap cari tarikh yg ong la...ishhh hangin aku...sker2 ati nk kawen ari selasa...

Padahal dah last ujung bln ni...tk bleh nk tunggu ke nikah time dia dah benti kan....adoiii susah org tk ber pk ni...

kisahnyer si su ni kena benti keje dgn aku sbb kat kongsi tunang dia tu tak de tukang masak...dah balik indon sbb ada org sakit...so yg tinggal semua lelaki...ada la 10 org....dlm ramai2 tu sorg pun tk tau masak....katanya lelaki indon mmg camtu...tk reti masak....smlm masak nasi mentah....aduhai...kerana tu jer nk suh si su ni benti keje....jadi tukang masak utk derang....hampeh tul....su ni pun satu...muda2 lagi dh gatal nk kawen...mentang2 la derang kawen senang...cukup syarat jer...asal ada tok kadi dgn saksi...jadi dah....

Tapi si su ni dah carikan ganti utk dia...sedara dia mana tah ramai tul sedara...skang keje cleaner...tp nk keje rumahtangga...ermmm...tah cemana la orgnyer....dpt cam su ni lega sket...budak tu nk tunggu gaji dulu 1/10 ni....su kata dia bleh tunggu dulu ajar budak tu...tgk dah ok tak dgn afia ke....then dia blah la ke tempat suami dia nnt.....

Tu yg aku suka si su ni...ada rasa tanggungjawab sket...mana nk cari maid camtu....adoiiii....su ni mmg la tak la 100% perfect...tapi antara yg terbaik la...ada jer kelemahan dia...tapi idak la memudaratkan....aku bleh abaikan jer....

Tgk la cemana plak kisah seterusnya...jadi ke dia kawen selasa ni....aku dah suh dia ckp kat tunang dia malam ni....tadi dah kuar g kedai beli topup...tak tau la dh ckp ke blom....ishhh aku plak kena dgr ckp dia eh....ahahahaha....kali ni...sila dgr ckp aku....sbb ko dah nk benti kan...so aku malas nk jaga ati ko sgt dah....(kena jaga gak...mana tau nnt dia ada hati nk keje balik dgn aku ke....ahahahaha....)




No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails