Wednesday, September 22, 2010

Happy 1st Birthday Afia Dearie..




19 September 2010 genaplah umur afia 1 tahun...yeayyyy...dah besar baby ibu nih....afia sgt close dgn ibu berbanding ayah....so ibu rasa dia baby jer lagi...ahahaha...oberrr...tapi afia mmg sgt kecik orgnyer....even though dia dah jalan awal seawal 9 bln...tapi mcm tk padan jer budak kecik ni dah bleh berlari....huhuhu

eh apa lagi aku nk citer ni...masa tak hadap blog ni cam byk benda nk citer....bila dah hadap...blank...blehhhh...tah pahpe...

Afia dah pandai berlari....baper kali nk citer daaaa....pandai salam org...dan siap cium....pandai tepuk bontot ibu kalau nk susu tapi ibu tgh sibuk buat benda lain cthnyer tgh basuh pinggan ke masak ke...

Afia sgt suka kat baby...ohhhh suka ajer ye....jgn mintak lagi....muahahahaha.....aku suka jer dgn baby tapi utk menjaga lagi sorang baby dalam masa terdekat ini.....biarlah dulu....tak baik kan...kalau Allah nak kasi....aku terima....ehehehehe...tp pepandai la dulu yer...kalau nk jadi gak...Allah gak yg tentukan....elak cemana pun jadi jer....

Afia akan hadap baby tu sambil sebut 'atih'....aku dgr camtu la...sbb masa raya kat kg aritu ada baby maisarah sepupu dia....acik faizah duk ckp kat dia...'adik'....tu yg jadi 'atih' tu kot...

afia dah pandai rebut barang....lagi2 dgn abangnyer....si abang tk reti mengalah....dia pun berani lawan...adoiii...cemana tu....

Afia suka menyanyi rupanya....mmg ler tak reti nk sebut apa pun....adala sebut...'aaaa', 'a', 'atih'...apa barang nyanyi sebut menda tu kan....afia cuma buat bunyi suara lembut cam nyanyi la....eh cemana aku nk explain....bygkan sendiri ler...

Afia dah faham kalau suh solat...ehehehe...dia akan berdiri tegak kat atas sejadah and mulut terkumat kamit jap...pastu dah blah....aku ckp 'Allahuakbar...'...dia tau la suh solat....eheheheh

Afia ni suka melawa gak la...pakaikan rantai cakap cantik...puji2 sket ok la...tk usik dah rantai tu...pakaikan sepit kat rambut tu ker...tapi kejap jer la tahan...pastu sibuk nk tarik...pastu sibuk nk pakai....ohhhh....tak paham aku....blah la tak paham...bebudak mmg camtu....


No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails