Monday, September 27, 2010

Pleasssseeeee


Pernah tak tgk citer Idola Kecik Balik Kampung raya aritu...ala pasal Azam dgn adiknya tu...adiknya suka menipu...and parents derang percaya jer ckp adiknya...si azam ni selalu bersabar jer la dgn adik dia....dia lemah kalau adik dia cakap....pleasssseeeee.....pastu mata itam adik dia tu bulat and besar bersinar2.....then azam pun menyerah kalahhhh...

so sejak citer tu...si yasmin telah menggunakan taktik yg sama kalau nk mintak apa....dia akan jegilkan mata dia dgn harapan mata hitam dia akan besar dan bersinar cam adik azam tu....ahahahaha...mmg tak bleh blah...tapi mmg aku akan fail....berkesan gak cara tu...sabo jer la...sbnrnya aku malas nk layan lelama...nnt dia duk kelip2 mata dia tu kat aku sambil tersengih menampakkan gigi dia yg rongak dua batang kat atas tu....

daripada aku kena hadap muka kesian dia tu...tu yg aku fail....adoiiii....

owh aku nak selit gak pasal maid aku ni....esok kan dia nak kawen...esok malam tau....aku dah la esok ni pagi ke petang meeting...semua meeting yg penting2...yg urgent2...ada yg aku balik lambat esok ni....degil tul la in*on ni....tak menyempat dah....tak leh tunda....kena kawen gak....agaknya kalau tak kawen esok....seploh thn lagi kot baru bleh kawen....sengal....sib baik ko dh nk benti....rabu tu kira dia nk cuti gak la even aku ckp aku tak leh cuti.....sib baik la aku tk de choice dalam masa terdekat nk letak anak2 aku....kalau tak....ok la esok ko p la kawen dan blah terus dari sini....

aku rasa nk marah gak tadi....tapi sabarkan jer...dia takat ni ok jer....wat keje cam biasa....tp laki aku ckp dia tgk kat bilik maid aku...baju2 dia dah siap kemas masuk beg...tinggal sikit jer...tak per...gaji aku bagi semua lagi...baru bagi sikit sbb dia kata nk beli barang nk kawen....so kalau ko nk blah terus pun....ko la rugi gaji ko tk dpt lagi....

aku dah citer ke nnt sedara dia yg akan ganti dia....sabtu ni baru budak tu bleh start sbb dia nk tunggu gaji as cleaner tu dpt jumaat ni....su kata nnt dia tunggu la masa sedara dia tu start keje nk kasi afia ok dgn sedara dia tu....so bleh la dia ajar apa yg patut....kalau dia pk camtu ok la...ada rasa t/jawab.....su ni ikutkan ok jer...tp aku rasa pengaruh tunang dia tu yg menyusahkan aku....arrrghhhhh....mungkin dah ditakdirkan begitu oleh Allah.....ya Allah, andai ini dugaanMu pada kami sekeluarga....tabahkan lah kami...permudahkan lah urusan kami Ya Allah....aminnn...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails