Friday, May 15, 2009

Fahim 1 Tahun 5 Bulan (Kisah Upin dan Ipin)

Meh aku nk citer pasal anak bujang aku nih....sementara adik dia ni tak kuar lagi...so baik aku citer puas2 pasal dia....nnt jadi cam yasmin....adik kuar jer...citer pasal dia dah kureng...almaklum...dah ada orang baru....tapi tak de la aku ni membelah2kan kasih sayang aku okay....saja jer kalau bab nk bercerita pasal yang baru memang xcited.....

Fahim yang semakin membesar dengan sihat...aku rasa dia dah berisi sket la sbbnyer ayah dia pun dah komplen tak larat nk dukung lelama....fahim dah melekat dgn ayah sekarang ni...huhuhuhu.....sejak aku pegnen...aku pun telah membuat serah tugas kepada kekanda ku...tidur pun dgn ayah okay....sbb ibu nnt kena tidur dgn baby...mujur yasmin dah tidur dgn Su (maid aku tu la...)...maid aku tidur kat bilik yasmin sbb aku nk suh yasmin tidur sendiri....dah anak dara pun nak tidur dgn ayah lagi...letey la ini macam...tu pun kekadang merengek nk tidur dgn kitorg gak...ada jer la alasan dia...sampai kekadang tak leh nk tolak...okay la sekali sekala kasi chance....tidur malam skang kalau fahim nk susu pun ayah yg bgn...huhuhuhu....nasib kekanda ku itu rajin melayan anak2....kalau nk suh aku gak...letey akakkkk.....so sejak itu fahim amatlah minat dgn ayah berbanding ibu....ayah sker bawak naik motor jalan2 ronda2 keliling taman....lagi la dia sker...apa2 jer la fahim asalkan anak2 ibu rasa bahagia....

Nak citer pasal Upin dan Ipin nih....uihhhh 2 beradik nih minat giler....yasmin n fahim....cd upin ipin nih tak baper puluh kali dah derang ni ulang....ibu pun naik hafal dah dialog dia...sabtu baru ni g pasar malam nmpk baju tidur upin ipin nih...sepasang 5 hengget...uihhh murah banget....dpt la yasmin sepasang...then beli gak tuk fahim...besar sket la...ok la tu bleh simpan dulu...al kisah 2 hari lepas aku balik keje tgk dia dah pakai baju tu...dah bergulung kaki tgn sbb besar....aku pun tanya la si Su ni....besar la Su boleh simpan dulu baju ni...si Su ni pun tersenyum2 citer kat aku...masa dia try pakaikan dia pun pasan besar dia pun nk tukar la baju lain....rupanya si Fahim ni mengamuk tak nak tukar nak gak pakai baju tu...dia tau baju upin ipin...laaaaaaaaaaaaa.....tergelak besar la ibu....cerdik betul la budak zaman skang...sampai ke situ dia nyer minat...dah sepanjang malam muka bangga jer dpt pakai baju upin ipin....kalau tanya mana upin ipin...tersenyum lebar tunjuk gambar kat baju dia....

Lagi satu yang kelakarnyer....aku dah start ckp kat Fahim lam perut aku ada baby....then aku usap2 perut aku...so bila aku tanya mana baby...dia pun usap la perut aku....kiss perut aku la...tapi aritu aku tanya dia balik mana baby....dia tunjuk lak perut dia...aku ni nk tergelak la...teringat masa yasmin memula dpt tau lam perut aku ada baby....dia pun declare dalam perut dia pun ada baby....jgn si fahim ni pun ingat camtu dah....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails