Friday, May 15, 2009

Happy Mothers Day (10 Mei 2009)




Terlupa lak aku nak citer pasal kisah Hari Ibu tahun nih iaitu jatuh pada 10 Mei 2009....Tahun ni aku bakal menjadi ibu kepada 3 orang cahaya mata yang comel (pada pandangan aku ler sbb aku yang melahirkan dorang...huhuhu...sesapa yang rasa tak comel tu abaikan yer...kuikuikui...)...oopppsss sorang blom kuar lagi...tunggu bulan 9 okay...mereka ialah Puteri Nuryasmin Farhana dan Megat Muhamad Fahim...mereka adalah anak2 yang amatlah mencuit hati aku dengan telatah yang kiut-miut..huhuhuh...whatever lah janji aku akan tersenyum dgn keletah derang....


Ok ni citer pasal yasmin sambut hari Ibu untuk ibu yang disayanginyer iaitu aku ler....minggu lepas...dari awal minggu dia dah cerita kat aku yang dia akan buat kad Mothers Day kat sekolah...katanya cantik....tapi blom boleh bagi ibu lagi....so aku pun ok la....menjelang hari Jumaat 8 Mei tu...pagi2 dia kata hari ni dia akan bawa balik utk diberi pada aku...aku pun senyum jer la...lagi pun ni bukan thn pertama aku dpt kad...last year pun dah dpt dah...petang tu masa aku g ambik yasmin kat school dia...mukanyer punya la masam...terus la dia bebel kat aku yang kad cantik yang dia dah buat utk aku tuh...teacher suh pi letak kat Petronas (dekat dgn skolah dia)....kebetulan masa tu aku tgh lalu kat petronas tu....aku pun terpk...apa kejadahnyer letak kat petronas tuh...ada pameran hari ibu ker....si yasmin nih punya la bising kata teacher kedekut la apa la...sbb nk bawak balik kasi ibu pun tak boleh....aku pun entah tak de la pk apa sgt...just terdetik...tak per la maybe next week baru teacher kasi bawak balik kot....so aku assume habis la kisah kad mothers day tu....


pada 12 Mei 2009 (selasa) malam...ayah yasmin balik umah and dia bawak masuk surat2 dalam letters box...ibu jarang tgk letters box tuh...balik keje terus masuk umah...sbb angkut segala khazanah....so ibu tgk byk nyer surat hari ni...then ada la satu surat kecik jer sampulnyer nama aku siap bertaip....aku pk kad kawen kot...huhuhuu...tapi nipis tul...ahahhahh....bukak2 ada la kad yg aku terus terpk yasmin lah yg buat sbb nmpk ler budak2 yg buat...huhuhuhu....yasmin pun ternampak kad tuh and dia pun ckp.....haaa tu la kad yasmin buat...cemana ibu leh dapat...then dia tanya ayah dia....ayah...ayah ambik kat petronas ker....wakakakakaka....aku mmg nk gelak la...ayah dia ckp...ishhh posmen la pos....then baru la dia tercakap...yg dia masuk kat pos...dia cakap kat org tu rumah dia kat Ampang Saujana...sbb tu pos tu htr kat rumah....adehhhhh...ada2 jer la si yasmin nih....


Esoknyer ibu citer kat teacher dia...teacher yasmin punya la gelak...dia kata mmg hari jumaat tu yasmin merayu2 nak bawak balik nak kasi kat ibu...tak nak letak kat petronas....ahahahahaha....sayang tul yasmin kat ibu ek....thank u my dear....


By The Way....Happy Mothers Day to all Proud Mothers in the world....to my beloved mother Pn Rasilah Bt Che' Ros.....jasa mu amat besar dan tidak terbalas oleh ku....aku nih kalau nk citer pasal pengorbanan seorang ibu pada aku...mau sekolam renang air mata ni kuar....adehhh...bila diingat balik...mmg kalau citer sedih kat tv tuh....tak sangka mak aku pernah lalui saat getir begitu utk membesarkan kami adik-beradik....aku bangga dgn mak aku...tanpa dia...siapalah aku...u are my idol forever....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails