Wednesday, June 23, 2010

Afia 9 mos...15 days to go...


Rakus tak...rakus tak....hari-hari menghitung hari...tah pah pe kan...ehehehehe...actually aku tak tau apa perasaan yg aku patut rasa...tak sabar kah atau biasa2 ajer...tp sbb masa nk benti co lama dulu aku tk sempat menghitung hari...sbb tak sampai hati nk benti benonyer...sian kat team members yg lain...tapi demi masa depan...chewahhh....aku benti gak....

Kat co baru ni sbb aku baru sgt and nk tinggalkan tu tak la terasa sgt sbb ala2 hubungan yg baru nk mesra gitu....yg co lama tu mmg dah mesra sgt...9 thn...mau tak mesra....so yg ni baru sebulan lebih gitu....aci lagi...benonya...ada sikit debaran la kat jantung aku ni...cemana la plak tempat baru nanti...best kah...atau sebaliknya....hanya Allah yang tahu...moga Allah berikan yang terbaik utk aku...aminnn....

Afia

Aku nk citer pasal anak dara bongsu aku....bongsu?...muahahahaha....Afia skang dah ada sebatang gigi di bawah....patutla asik la menyumbat penumbuknyer lam mulut sampai meleleh ayaq liuq...afia dah cekap duduk dan berdiri...dan telah beberapa kali cubaan nya berdiri tanpa pegang apa2...belagak okehh....ikut sapa tatauu....lagi satu pangai pandai mengamuk...kalau mengamuk dia tgh duduk...dia akan menelentangkan badan dia ke belakang...nasib la bakang tu ada apa...kalau lantai...terhantuk la kepala kat lantai...kalau tilam ke bantal...sedap la ko lentangkan badan tu kan...ahahaha...ada jer dia terlentang atas lantai...mak aih....menangis tak hengat la....adoi....ikut sapa tatau mengamuk pesen lagu tu....lagi....pandai berebut barang...especially yg abangnya fahim tgh main....itu la pun yg dia minat....yg dia pun nk jugak....mmg tk padan dgn kecik....adik sapa tatauu....

pe lagi eh....afia sgt comel...ahahah...ni anak aku...tetiba jer ngaku sbb dia comel...oleh kerana aku mak dia...yg susah payah banak kan dia sehari sbl raya sehingga menyebabkan aku tk dpt nk beraya....suka ati aku ler nk puji dia comel wokeh....w/pun org lain rasa...tak la comel sgt...comel sikit2 jer...muahahahaha...aku tak rasa segan sbb aku rasa tak de org baca blog aku...kuikuikui...

owh ye...afia adalah seorang anak yg sgt suka kat ibu dia...yer itu adalah perkara biasa anak suka kat ibu...tak pelik...tapi afia adalah seorang anak yg tak suka kat ayah...oh tidak...kenapakah...sedangkan kakak dan abang nya sgt suka kat ayah...suka ya amat...bukan sikit2 nyer suka...suka kat ibu sikit la...tp afia ni tak suka langsung kat ayah....owh sgt kesian kat ayah kerana afia akan lepuk2 muka ayah kalau ayah dukung dia...wakakakak...nk gelak pun ada...salah satu sebab adalah afia menyusu badan aku 100%....siang malam okeh...tp aku bekerja...terror tak..sikit pun tak....zaman sekarang perkara itu sgt biasa...tak la hebat sgt pun...ini pertama kali aku nyusu anak lelama...9 bulan...tentulah aku rasa hebat...sekali lagi suka ati aku la...nk kata aku hebat....

memalam aku akan berkepit dgn afia hingga ke pagi...ayah sila jgn jeles...ayah berkepit dgn fahim ibu ok ajer...tak jeles...sbb fahim minum susu botol n ayah la kena bgn buat susu...fuhh ibu lega sbb ibu ada susu cap gantung yg tak yah nk kena bgn gi bancuh...

ada lagi...ingat dah abih tadi...tetiba teringat....afia ni masih tido berbedung...ini telah mencipta rekod keturunan nih...tk pernah lagi aku dgr keturunan aku tido kena bedung sampai 9 bulan...aku kena siasat salasilah keturunan aku dgn laki aku...sapakah tido kena bedung sampai beso gajah....adakah aku kena guna kain pelekat ayah plak pasni nk balut si afia tu utk tido...aku dgn maid aku dah cuba utk tidak bedung dia...tapi dia tak dpt tido....terkapai2 tangan dia seolah2 tolonglah tahan tangan ini dari bergerak....ok setelah dibedung...laju jer dia tido....so...haruskah aku tidak bedung dia?....

ok aku tamatkan cerita afia sekarang...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails