Friday, June 11, 2010

Thank You Allah for the birthday gift....

Jeng...jeng...jeng...hari ini aku masih merasakan kegembiraan dan kegirangan yang tak terucap uols...gara2 peristiwa semalam...tapi ada sikit gundah gulana...adoiiyaiii aku nk kena tender hari ni jugak...ermmm pepagi aku dah berdebar2 sbb nk kena mengadap yg berbahagia utk memberi penjelasan..mcm2 aku pk...nk jumpa dulu ke...nk terus bagi surat ke...so setelah berdiskusi dgn Abg Md Noor..dia kata better aku jumpa bos aku ler...actually aku nk kena diskas pasal aku nk benti satu....satu lagi aku kena lapor diri kat PER**SO tu 21hb Jun 2010....mak aih...seminggu jer lagi wehhh....aku dah agak dah...mesti sgt singkat masa diberi...tapi alhamdulillah ada tetulis...dibenarkan untuk membuat permohonan penangguhan....tang tu aku happy sgt...

Mana tak nya...dah la aku baru jer keje sebulan kak kiah oiii....ngam2 sebulan la...sbb aku masuk 10 Mei...aku dapt offer tu 10 Jun...gilo tul...takkan ler aku nk cabot camtu jer....aku ni mementingkan harga diri wokeh...kuang3x....menjaga nama baik gitu....yer la...dunia ni kecik ajer...pi mai pi mai duk tang tu gak...silap2 in the future akan berjumpa semula org2 yg sama....kalau aku memburukkan nama sendiri....nnt ditakdirkan bertemu....malu ahkak...Allah tu nak jadikan kejap ajer...

Al kisah aku pun bertemulah dgn bos aku ni En F....dgn tersengih2 cam kerang busuk nyer aku tunjukkan surat tawaran tu kat dia...aihhh lantak pi la dia nk nmpk gaji aku tu baper....ok gak dia tau offer tersangat better dari sekarang...so ada 3 alasan utama yg aku mmg wajib gi...pergghhh wajib tuh....tang wajib tu aku sendiri yg letak...

Pertama : Badan Berkanun...kiranya mcm gomen gak la...tapi skim gajinyer tk ikut gomen la...kalau ikut gomen gaji aku nnt mcm dak fresh balik ler...

Kedua : Better Offer....dengan kata lain....gaji nyer lagi byk dari sekarang...aku keje 2 tahun lagi pun belum tentu dpt gaji byk tu....wahhh uols...bagi ahkak jer byk...org lain mesti kata...la baru byk tu gaji ko.....nk wat cemana...itu jer rezeki aku takat ni...tak per jgn risau....even sikit kalau berkat...terasa byk jer....gaji bulan lepas pun tak usik lagi....ayat belagak ke apa ni....

Ketiga : Sangat dekat dgn umah aku weh....8km jer...lagi dekat dari co lama aku tu...13km...skang ni 32 km....hebatkan kuasa Allah...Dia bagi aku pi jauh2 dulu sbb nk kasi aku yg lagi dekat....Dia kasi aku kuar duit lebih dulu utk minyak dgn tol sbb Dia nk kasi aku jimat minyak and tak de tol dah pasni....bersyukur padaMu ya Allah...


So atas alasan apakah utk aku menolak offer itu....oh tidak...setelah sebulan aku tunggang terbalik solat hajat doa bagai...setelah itulah satu2nya hadiah hari jadi yg aku pernah mintak (utk hari jadi jer...utk yg lain2 tak terkira byk aku mintak...) dari Yang Maha Esa...aku nk tolak...oh tidak....

Berbalik kpd EN F tadi...setelah dia baca surat itu...dia pun tersenyum...tak terkata...dia pun paham tgk muka gedik2 aku tu...nmpk sgt aku nk g and dh decide....part nk masuk awal tu la masalahnyer...kena tanya HR la...dan kesudahannya...HR mmg suh gak 1 bln notis kalau tak...dia suh aku byr ganti rugi....

dipk2 balik...PER**SO pun kasi jer aku tangguh...notis ajer lah sebulan....dgn segera aku submit surat tu hari ni gak...kang lagi lambat...lagi lambat aku habis...setelah itu beberapa bos aku mcm bengang dgn aku la...yer la baru keje sebln dh nk benti...buang masa jer ambik aku...ermmm nk wat cemana...kalau aku tau pas interview aritu aku dpt keje ni....bleh la aku tk start keje kat sini...aku pun tk nk la menyusahkan org...aku paham masalahnya cemana...

aku interview 7/5...aku masuk keje CA 10/5...mmg aku intv sbl masuk sini...maaf lah bos2 ku sekalian...dan maaf juga buat kak tina kerana susah payah rekemen saya...sekali saya benti....jasa kak tina sgt saya hargai...

well...bermulalah semula sesi menghitung hari....

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails