Monday, June 7, 2010

New Job...New Stories...




Perghhh tajuk cam bagus jer ek...kuikuikui...intro biar terbaekkk...muahahahaha....as usual aku yg kemalasan nak menaip telah memaksa diri aku menaip gak...tapi...tetiba aku terdengar suara si afia dah bgn kat bawah tu...tapi tak per...ada ayahanda tercinta sedang tgk citer p. ramlee Nam Jahanam tah ke berapa ratus kali...laki aku tu mmg hantu citer p.ramlee...kasi la dia tgk sejuta kali pun...akan dia tengok...aku pun kalau citer yg best2 tu tak jemu gak rasanya...ok suara afia dah tidak kedengaran...jap aku pk balik apa aku nak taip.....zzzzzzzzzzzz (eh tido lak...)


nak start dengan pasal keje baru aku....well dah sebulan rupanya aku keje baru tu...dah rasa 1st gaji pun...ok...actually aku jadi Project Manager (PM)...ermmm as kat offer letter kata aku System Analyst...so kekeliruan telah melanda pada hari permata aku keje pada 10 May yang lalu...what ever la...PM pun ok jer...sampai bila aku nak jadi SA...nak ler naik pangkat plak...kuikuikui...style keje sini agak berbeza la dgn co aku yg lama...almaklum tk pernah keje tempat lain...tu seketul je la tempat keje aku 9 thn....ni baru nk rasa co lain...baru ku tau ada cara keje lain...ahahahaha...sian tak kat aku...

kat sini kalau ko developer...ko takkan buat keje lain selain coding...coding jer la idop ko...makan coding...tido coding...mandi coding...sapa hantu coding suka la...aku kureng sket suka...tapi sekali buat mmg fanatik gak aku dgn coding ni....errr...udah2 ler tu dgn coding...dah tua dah...muahahaha....

so bawah aku ada Bussines analyst...keje nya wat system study...study jer la system tu selagi namanya BA....sgt sesuai utk org yg tk sker wat coding...aku rasa rugi sket la sbb tak tau byk benda...ko tau satu benda jer...aku ni beruntung gak ler...semua benda aku rasa...dari wat system study...coding...testing...training...maintenance...perghhh...byk knowledge aku...(puji la diri sendiri...sapa lagi nk puji...org bukan tau pun apa yg aku tau...)

satu perkara jer la aku tk sker...ehehehe...jem....almaklum keje jauh kat PJ nun...harusss lah jem jalan kan nk balik ampang ni...seminggu pertama aku menderita nak balik...bleh nangis air mata darah beb kena lalu Federal Highway tu...mau 2 jam baru sampai umah...sib baik la bos aku tu prihatin...dia ajar aku jalan lain...lalu NPE...mmg tak yah lalu federal...aku bersyukur...sesungguhnya Allah sentiasa mempermudahkan perjalanan idop aku...TQ Allah...so perjalanan aku hanyalah sejam ke sejam 10 menet...ehehehee...ok la...sempat la sampai umah ada matahari sket2 lagi...ahahahhaa...

keje kat situ tak heavy...bagi aku yg pernah keje membanting tulang...wah tipu tul...membanting apa eh...membanting kepala otak kot....mmg jauh beza...sampaikan kekadang BA aku tanya nk buat apa arini....ahahahaha....aku tak tau nk suh wat apa...sbb benda yg mmg nk kena buat dah siap....err...ada jer la keje rekaan yg disuruh buat...sib baik aku ni kreatif reka kerja...(gilosss)....

Anak-anak...

Yasmin

Ok la malas nk citer pasal keje dah....citer pasal yasmin dulu...ehehehe...skang ni tgh cuti sekolah...minggu last aritu exam...aku hangin tul kalau part nk suh minah ni study....minah condifen ni dgn confidentnya ckp..."Ibu jgn risau...yasmin rasa yasmin dapat no2...." aku rasa nak terbalik kerusi aku dgr dia ckp camtu....nak tau naper...al kisahnya...aku ckp kat dia...yasmin wat la exam betul2...dapat no 1,2,3 ke...nnt ibu kasi la hadiah...dia pun ok jer la...bila dah exam...ada yg dia kata senang...dia pun confident jer la ckp...min rasa tadi tu salah 1 jer ibu...jadi min rasa min dapat no2....muahahahaha....kalau betul semua dia ingat dpt no1...kalau salah 1 dapat la no2....sapa punya ajaran tah...aihhh pening aku pk...aku hanya mampu mendoakan yg terbaik la utk si yasmin ni...

Fahim

mamat ni lagi sorang...dia punya merajuk kalah pompuan beb...adoiii....tak bleh silap sikit...merajuk dgn peluk tubuh...gi membawa diri...tak pun dia mengamuk ala2 guling2 atau lompat2 satu rumah....lagi satu pening datang...aku sabarkan ajer....lagi satu pasal citer kat tv...kalau dia nk citer wonderpet tu ada...kena ada...kalau tak de...dia akan tanya berjuta2 lemon sampai citer tu ada....tak ke gilosss...mana aku nk cari wonderpet pepagi buta tu....ni kes hampir sama cam adik aku dulu masa kecik...kalau citer katun dia minat tu habis tk sempat tgk...dia melompat suh citer tu tayang balik....baru aku paham perasaan mak aku masa tu....padan muka aku....aku plak rasakan....tak per...adik aku tu masa kecik jer wat mak aku pening....skang ni dah wat mak aku bahagia...dia dah jadi engineer....ok fahim...sila jadi engineer atau seangkatan dgn nya besar nnt....kasi ibu happy...

Afia

Well minah ni plak sgt cepat plak developement dia skang...masuk 8 bulan terus sekali gus dia dah bleh duduk katak...berdiri...merangkak....meniti sepanjang sofa...and dah pandai duduk biasa tak payah tahan...tetiba cepat...kecik2 cili api ni....berani dia berebut brg dgn abang dia....dia tak tau betapa kasarnya abang dia tu...sekali dia tunjal jer kepala afia kang berani rebut barang dari abang...ehehehehe....afia pun dah cerdik...pandai mintak nk makan kalau tgk org makan...gigi sebatang pun tk de lagi...nak gi jalan pun sgt suka...nmpk sgt teruja gi jenjalan...tp ayah tk nk bawak sgt afia kalau jalan jauh n lama...sian dia nnt nk makan or tido susah...sian afia asyik la kena tinggal...

zzzzzzz....errr....tetiba ngantuk...tido la esok nk keje...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails