Tuesday, June 29, 2010

Ibu rasa yasmin dapat no berapa?



Sejak lepas cuti sekolah yg lalu aku dah start balik dpt panggilan hangit dari yasmin...grrrr....ada satu kali tu dah sampai tahap mendidih hati aku ni...sib baik bukan kat depan aku...kalau ye depan aku...aku tau la nk buat apa...(aku rasa nak lempang jer....nasib kamu la yasmin dapat ibu yg garang ini...)

Oh aku lupa nk cakap apa yg yasmin dah buat....dia call aku la time opis...pas balik sek agama...smentara nk gi sek keb...oh kejap...tetiba ada call masuk dan cuba teka sapa.....yasminnnnnnnnnnnn....

ok2...kali ni dia tak nangis...dia komplen pakcik yg htr dia g sek tu tk dtg lagi...

min : ibu...cemana ni...tk dtg lagi ni...tgk dah pukul 1 abis la dah bunyi loceng...(ok tang ni dia tipu sbb aku tgk jam baru pukul 12.45...)

ibu : kejap lagi dia datang la....dia sakit perut gi berak jap kot...(pandai tak aku cipta...)

min : min bawak duit 3 ringgit...

ibu : hah...nk wat pe bawak duit bebyk...jgn nk beli benda tak de pekdah...siap kang kalau ibu tau beli tah apa2...

alkisah yasmin telah melicinkan tabung duit syiling dia beberapa bulan lepas...aku dgn laki aku terkejut badan tgk tabung dia dah kosong...ni yg aku nk suspek maid aku ni....tapi maid aku ckp yasmin bawak g sek....sekali betul...tah apa benda dia beli...so aku dgn laki aku dah kasi warning...

eh nk citer pasal peel yasmin...dia sker nangis tk nk g sek kebangsaan...dia sker ckp pening pala...last2 aku ckp esk kita pi spital suh doktor belah kepala tu tgk apa ada kat dalam tu asyik pening jer....

terus yasmin kata..."eh sakit kat leher ni ha je...tak tau kenapa"...bleyyy....sungguh pandai menipu aku....anak sapa tak tau....

berbalik kepada ketas peksa dia...masa minggu exam tu kan dia confident dapat jawab...kekonon 1 jer salah...selaki dapat result...satu salah apa nyer...byk salah...adoiyaiii...tapi tak de la byk sgt...kategori A lagi la...cuma dia agak terkedu la...dan dia telah bertanya pada aku...

ibu : ha ni salah byk ni...dpt no baper la ni....kata salah satu...

min : ibu...ibu rasa min dapat no baper?

ibu : eh mana la ibu tahu...tgk la kalau kawan2 kelas min semua dapat 100...abis la min... (muahahaha...gelak kan anak sendiri...)

so sekian...ari jumaat ni report card day...so hari tu la baru tau dia dapat no baper...aduhaiii...

No comments:

Post a Comment

Jom baca...

Related Posts with Thumbnails